nic za darmo mieszkańcu

Znów klasyka... 8% w górę – tym razem za wywóz nieczystości ciekłych.

Moje uwagi na ten temat, że nowo budowane domy mają najczęściej projektowane szamba bezodpływowe co daje przy średniej ilości 15 m3 na miesiąc kwotę 5000 zł kosztów wywozu nieczystości a w opłaty i podatki lokalne podnoszone są non stop,  zostały skomentowane przez Burmistrza następująco:

Można przyjąć taką wersję że będziemy naszym mieszkańcom wszystko dawać za darmo ale to nie prowadzi do nikąd to prowadzi do tego, że po prostu cały budżet będzie miał tylko jedną podziałkę budżetową i utrzymywać naszych mieszkańców

Każdy musi płacić, ponosić koszty, dbamy o to aby koszty były minimalne...”

 Muszę przyznać, że odważna to byłą wypowiedź...

Oczywiście w sąsiednich gminach jest drożej a fakt iż są one skanalizowane a wywóz ścieków z szamba jest incydentem nie stanowił żadnego problemu dla koalicji.

Podnieśli radni koalicyjni rękę nawet się nie zająkując. Głowy w dół, ręce do góry.

Jedynie radny Stary z Muchówki wyłamał się z szeregu stwierdzając, że już tego za wiele: podnoszone są podatki, opłata za wywóz śmieci a teraz kolejna podwyżka i mieszkańcy tego już nie wytrzymują. Zagłosował więc przeciw dając dobry przykład radnym koalicyjnym.  

Nic za darmo mieszkańcu, nic za darmo....

Komentarze

  1. A więc brawa dla radnego z Muchówki!
    Drogo Pan za to zapłaci!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lepiej późno niż wcale !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. I dobrze Pan zrobił. Bardzo dobrze. I niech komuś nie wydaje się że to jest takie nic, ot zwyczajne ,,nie". To co zrobił radny, to nie jest zwykłe, to jest po prostu NIEZWYKŁE. Przy obecnej sytuacji, w jakiej się znajdujemy, takie zachowanie to jest wyraz ogromnej odwagi, siły, i uczciwości wobec wyborców i wobec siebie.I gdyby wszyscy znaleźli w sobie tyle odwagi co Pan , to szybko zmieniło by się na lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie ma szambo bezodpływowe w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie brawa? gościu szykuję się do wyborów! musi pokazać ludzką twarz! tylko kto mu uwierzy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytajcie sami co nam nasz samorząd zafundował. liczby nie kłamią - "chyba najlepszy budżet". Jak się pomyliliśmy to nas poprawcie. Dane dla nw.
    Podatek rolny 2011 za 1ha – 170zł
    Podatek leśny 2011 za 1ha – 30zł
    Podatek od gruntu 2011 - 0,12zł
    Podatek od powierzchni użytkowej 2011- 0,41zł

    Podatek rolny 2012 – 188zł (wzrost ok. 9.5%)
    Podatek leśny 2012 - 34,10zł (wzrost ok 13.5%)
    Podatek od gruntu 2012 - 0,15zł (wzrost ok 25%)
    Podatek od powierzchni użytkowej - 0,46 (wzrost ok 12%)

    Podatek rolny 2013 1ha -203zł (wzrost ok 8%)
    Podatek leśny 2012 - 41zł (wzrost ok 20%)
    Podatek od gruntu 2013 - 0,16zł (wzrost ok 6%)
    Podatek od powierzchni użytkowej i 2013 – 0,50 (wzrost ok 8%)
    Wywóz nieczystości płynnych (szambo) 2009 –ok 16zł/m3
    Wywóz nieczystości płynnych (szambo) 2013– ok 25złm3

    Podatek rolny 2011-2013 – wzrost o ok 19%
    Podatek Leśny 2011-2013 wzrost o ok 36%
    Podatek od gruntu 2011-2013 wzrost o ok 33%
    Podatek od powierzchni użytkowej 2011-2013 wzrost ok 22%
    Wywóz nieczystości płynnych 2009-2013 wzrost ok 55% - tej dramat. Łatwo policzyć, że jak się ma szambo typowe - 12m3 to 300zł opłata za wywóz na miesiąc. Podsumowując w porównaniu z 2011 w 2013 płacimy ok 45zł więcej podatku co daje w przybliżeniu więcej łącznie ok 42%.DUUUUUUŻO. ale zapewne w innych gminach jak się to mówi jest "jeszcze gorzej"

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

śmieci

Przedszkole w Nowym Wiśniczu