Skąd pieniądze?
Spotykając się z osobami, które zapoznały się już z zaprezentowaną częścią naszego programu, spotykam się zawsze z pytaniem:" skąd na to pieniądze? "
Zawsze daję im jedną odpowiedź:
Po pierwsze "większość z zaprezentowanego dotychczas programu dotyczy organizacji i zarządzania gminą w czym leżą niesamowite możliwości."
Po drugie "pieniądze w Gminie Nowy Wiśnicz są tylko były są one bardzo źle wydawane. Nie wydając tych pieniędzy które są w ten sposób w jaki były wydawane można naprawdę wiele zrobić "
Budżet gminy to rocznie średnio 40 milionów złotych. Z tej kwoty większość wpłynie do kasy czy ktoś się postara czy też nie.
Przez wiele lat pieniądze były wydawane bez namysłu: zamiast stanowić wkład własny inwestycji były wydawane na bieżące wydatki.
Na samym budynku szatni na stadionie i kaplicy cmentarnej można było zaoszczędzić łącznie 500 000 zł.
500 000 zł jako wkład własny mogło finansować inwestycję rzędu nawet 1,5 miliona złotych.
A to tylko dwa przykłady. Te pieniądze były w kasie gminy i zostały wydane.
Kolejnym przykładem marnotrawienia pieniędzy jest sprawa finansowania przez wiele lat działalności półzawodowej drużyny "Szreniawa" Nowy Wiśnicz.
Z samych tylko dotacji o których oficjalnie wiadomo wydano 1 500 000 zł. Trudno sobie nawet tą kwotę wyobrazić. Czy można tak wydawać pieniądze?
Ale to nie wszystko. Na wsparcie klubu wydawano również dużą część pieniędzy z Funduszu Alkoholowego który rocznie wynosi 160 000 zł. Są to pieniądze pochodzące z opłat za koncesję za sprzedaż alkoholu na terenie gminy.
W roku 2011 zostało przeznaczone na ten cel 90 723 zł.
Oto jak burmistrz odpowiedział na pytanie dotyczące tej kwoty:
"W związku z pytaniem dotyczącym wydatkowania środków z opłat za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu... ...Gmina dofinansowuje tylko te zadania , które dają dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych możliwość konstruktywnego spędzania wolnego czasu m.in. poprzez udział w zajęciach sportowych , w czasie których prowadzone są zajęcia edukacyjne mające na celu podniesienie poziomu świadomości w zakresie szkodliwości zdrowotnej i społecznej picia alkoholu.
Kwoty dofinansowania są różne w zależności od liczby osób korzystających z danych zajęć. Zajęcia realizowane były na terenie obiektu sportowego, podczas których pracownicy gminy wykonywali bieżący monitoring oraz nadzór nad realizacją zajęć."
Hmmm... Jest nad czym się zastanowić.
Nadmieniam, że roczny klub "Czarni" Kobyle gdzie jest trzy grupy młodzieżowe musiał się zadowolić rocznie kwotą 30 000 złotych, zbliżoną lub o wiele niższą.
A był rok, że prawie w ogóle nic nie wpłynęło. Ile z naszego programu można zrealizować wykorzystując pieniądze "alkoholowe" na prawdziwą pracę z dziećmi?
160 000 zł x 4 lata to 640 000 zł.
To jest naprawdę dużo pieniędzy. Ile dotacji można uzyskać za tą kwotę? Ile radości sprawdzić dzieciom, które powinny z nich korzystać?
Wystarczy mądrze wydawać...
CDN...
Zawsze daję im jedną odpowiedź:
Po pierwsze "większość z zaprezentowanego dotychczas programu dotyczy organizacji i zarządzania gminą w czym leżą niesamowite możliwości."
Po drugie "pieniądze w Gminie Nowy Wiśnicz są tylko były są one bardzo źle wydawane. Nie wydając tych pieniędzy które są w ten sposób w jaki były wydawane można naprawdę wiele zrobić "
Budżet gminy to rocznie średnio 40 milionów złotych. Z tej kwoty większość wpłynie do kasy czy ktoś się postara czy też nie.
Przez wiele lat pieniądze były wydawane bez namysłu: zamiast stanowić wkład własny inwestycji były wydawane na bieżące wydatki.
Na samym budynku szatni na stadionie i kaplicy cmentarnej można było zaoszczędzić łącznie 500 000 zł.
500 000 zł jako wkład własny mogło finansować inwestycję rzędu nawet 1,5 miliona złotych.
A to tylko dwa przykłady. Te pieniądze były w kasie gminy i zostały wydane.
Kolejnym przykładem marnotrawienia pieniędzy jest sprawa finansowania przez wiele lat działalności półzawodowej drużyny "Szreniawa" Nowy Wiśnicz.
Z samych tylko dotacji o których oficjalnie wiadomo wydano 1 500 000 zł. Trudno sobie nawet tą kwotę wyobrazić. Czy można tak wydawać pieniądze?
Ale to nie wszystko. Na wsparcie klubu wydawano również dużą część pieniędzy z Funduszu Alkoholowego który rocznie wynosi 160 000 zł. Są to pieniądze pochodzące z opłat za koncesję za sprzedaż alkoholu na terenie gminy.
W roku 2011 zostało przeznaczone na ten cel 90 723 zł.
Oto jak burmistrz odpowiedział na pytanie dotyczące tej kwoty:
"W związku z pytaniem dotyczącym wydatkowania środków z opłat za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu... ...Gmina dofinansowuje tylko te zadania , które dają dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych możliwość konstruktywnego spędzania wolnego czasu m.in. poprzez udział w zajęciach sportowych , w czasie których prowadzone są zajęcia edukacyjne mające na celu podniesienie poziomu świadomości w zakresie szkodliwości zdrowotnej i społecznej picia alkoholu.
Kwoty dofinansowania są różne w zależności od liczby osób korzystających z danych zajęć. Zajęcia realizowane były na terenie obiektu sportowego, podczas których pracownicy gminy wykonywali bieżący monitoring oraz nadzór nad realizacją zajęć."
Hmmm... Jest nad czym się zastanowić.
Nadmieniam, że roczny klub "Czarni" Kobyle gdzie jest trzy grupy młodzieżowe musiał się zadowolić rocznie kwotą 30 000 złotych, zbliżoną lub o wiele niższą.
A był rok, że prawie w ogóle nic nie wpłynęło. Ile z naszego programu można zrealizować wykorzystując pieniądze "alkoholowe" na prawdziwą pracę z dziećmi?
160 000 zł x 4 lata to 640 000 zł.
To jest naprawdę dużo pieniędzy. Ile dotacji można uzyskać za tą kwotę? Ile radości sprawdzić dzieciom, które powinny z nich korzystać?
Wystarczy mądrze wydawać...
CDN...
Wpompowane pieniądze w klub z Wiśnicza...zrujnował sport w pozostałych miejscowościach. W 2012 roku klub z Kobyla nie otrzymał ani grosza... tłumaczenie burmistrza było następujące... nie złożono w odpowiednim czasie wniosku... bzdura... lub kolejne... umowa nie została podpisana... bzdura... wspomniane pismo ktoś odebrał... i nikt nie wiedział gdzie jest... nawet radny Kargul... którego podpis widnieje na danej umowie... odnalazła się ona kilka miesięcy później... i dalej nikt nie wiedział gdzie była i kto ją odebrał... a jej złożenie dalej graniczyło z cudem... Taką właśnie manipulacją burmistrz i radny Kobyla Kargul pozbawili klubu z Kobyla funduszy... To się nazywa współpraca!!! Obecnie kluby toczą bój w swoich klasach rozgrywkowych nie tylko na podłożu sportowym ale i finansowym... W Szreniawie na konto wszedł komornik... wycofano z rozgrywek drużynę trampkarzy, która przez kolejne dwa lata jest pozbawiona możliwości awansu do wyższej klasy rozgrywkowej... W Muchówce brak szatni i odpowiednich warunków sanitarnych... przez co drużyna ta rozgrywa mecze na obiekcie Szreniawy... itd. Brawo dla burmistrza - mecenasa sportu :)))))
OdpowiedzUsuńtak się nam od lat wmawia że na nic nie ma i na nic nie ma i z tego powodu inwestycje po wsiach tak marnie idą , że ludzie uwierzyli że naprawdę na nic nie ma. A to nieprawda bo pieniądze duże są .Tylko właśnie wydajemy nie tak jak trzeba.Jak Pani deklaruje co by zrobiła, to ludzie myślą, ale fantazjuje, ciekawe za co by zrobiła? A Pani mówi wam prawdę.Uwierzcie ludzie że pieniądze są, nam się tylko tak wmawia że ich nie ma , żebyśmy nic nie żądali.
OdpowiedzUsuńTak się zastanawiam ile milionów kredytu wzięliśmy ? i ile milionów razem kosztowały te inwestycje na zdjęciach ? a teraz się zastanawiam w takim razie czy chwalenie się nimi jest na miejscu i kto i kiedy teraz te miliony odda.
OdpowiedzUsuńTe asfalciki wyborcze to mina pułapka !!! 2,5m szer. w myśl przepisów nie stanowią dojazdu.Nowa władza będzie mieć nie zły problem jak to teraz rozwiązać a mieszkańcy nie zły problem jak teraz coś zrobić czy załatwić . a czy były pozwolenia( mało prawdopodobne ) tego typu dróg dojazdowych się NIE BUDUJE i nie zezwala , posypią się kary i zrywanie.
OdpowiedzUsuńLudzie na wsiach są wykształceni, to nie dawne czasy ze nie czytaci i nie pisaci, a jakoś lubią przy władzy zachowywać się jakby takimi byli.Nikt się nie zastanowi,nikt się nie popyta. Jeszcze się cieszyli że oto właśnie oni są wybrańcami Burmistrza i sołtysów .Dziękowali wdzięczni,biegli licznie na zebrania żeby okazać swoje wyborcze poparcie.Nikt im w nocy bez ich wiedzy nie przyszedł i nic na drogi nie wylał.Jak sobie sami dali pościelić to tak będą spać.
OdpowiedzUsuńNa nic nie ma, a na podwyżki w urzędzie są? Spróbujcie się dowiedzieć ile zarabiają nasi urzędnicy? Podinspektor, wykształcenie średnie za rok 2013 44.900,-, kolejny podinspektor - 46.200,-, A już najlepsze są stanowiska kierownicze - im ktoś młodszy tym większa kasa:
OdpowiedzUsuńrok ur. 1978 kasa 81.200 rocznie
rok ur. 1963 kasa 51.930 rocznie
rok ur. 1949 kasa 79.500 rocznie
Chyba nie tak powinno być!
Sekretarz za rok 2013 ponad 107.000,- rocznie - a nic chłop nigdy nie wie,
z-ca skarbnika ponad 100.000 ,- (dwie umowy jedna z urzędem druga z muzeum, wg mnie korupcjogenne - sama sobie podlega). Dobrana ekipa.
W każdej miejscowości musi się znależć miejsce ,gdzie trzeba powiesić bannery wszystkich 5 kandydatów na burmistrza,ludzie starsi muszą mieć świadomość kogo mogą wybrać,zasięgnąć informacji od najbliższych ludzi młodych,którzy posłużą się swoją wiedzą,porozmawiają,wytłumaczą.
OdpowiedzUsuńcóż napiszę gdzie indziej, zagłosuję inaczej ... szkoda
OdpowiedzUsuńna wybory bierze się babcie ,dziadków, albo młodzież szkolną ( jeszcze nie zainteresowaną życiem gminy ), którzy nie mają zielonego pojęcia kto jest kto i po co i kto jest kim,nie znają kandydatów ,czasem nie widzą nawet co tam pisze i kreślą byle co ,żeby tylko było ze był na wyborach.Pilnujcie ich, opowiedzcie o kandydatach,dajcie im okulary,a jak nie są w stanie tyle nazwisk spamiętać rozróżnić i mają kreślić co popadnie to lepiej niech wcale nie głosują bo to nie jest żadne głosowanie tylko krzywda dla społeczeństwa.Lista radnych ze wszystkich wsi jest bardzo długa.Jak ktoś nie zna ludzi z innej wioski i ich kandydatów na radnych to niech lepiej przy żadnym krzyżyka nie stawia., ludzie sami sobie tam wybiorą tego kogo chcieli by mieć. niech wybierze tylko tych ze swojej miejscowości których zna.
OdpowiedzUsuńFAKTYCZNIE, całkiem sporo. Ale jestem zdania że urzędnik musi zarobić, ale w parze za tym muszą iść jego zdolności i kompetencje. Wcale nie twierdze że ich nie mają, ale bije od nich okropny marazm i ,,,,, smutek...
OdpowiedzUsuńNo dobra, jeszcze się zastanowię ... :)
OdpowiedzUsuńspokojnie .komentarze muszą przejść przez moderację dlatego nie zawsze od razu ich widać.
OdpowiedzUsuńNie chciał Burmistrz zbudować dojazdu w Olchawie do domu Pani Wrony to niech teraz żałuje.Wszyscy czekaliśmy że może zrobi ,mieliśmy nadzieję że może jednak nie jest z niego człowiek aż taki zły jak tu przedstawiacie.Nie pozostawił złudzeń.Zostawił rodzinę na zimę bez możliwości dojazdu do budynków ,dzisiaj leje -są całkowicie odcięci , bez dostępu do drogi publicznej.Brak słów ! !! Nowa władza ten kawałek drogi zaraz wyrówna i utwardzi,może Bóg da i zima poczeka i zdążą to jeszcze zrobić. A Panu Panie Burmistrzu pragniemy powiedzieć że : stracił Pan właśnie ładnych KILKA DZIESIĄT głosów; rodziny przyjaciół sąsiadów,bardzo licznie zamieszkujących teren gminy .Ułatwił Pan podjęcie decyzji. i rozwiał ewentualne wątpliwości na kogo głosować.Teraz wiemy że podobni ludzie to mogą być , z tym że daaaaaaaleko od władzy.
OdpowiedzUsuńKara bo nie pozwoliła .... łamać prawa . Sama też nie ugięła się naciskom i nie złamała prawa gdy ja do tego nakłaniano.Policzcie ile osób takich jest ? Medal takim bohaterom a nie kara .Nowa władza
OdpowiedzUsuńbędzie umiała to docenić .Nagroda nie ominie,cierpliwości .
Panie burmistrzu, fajny kandydat do rady powiatu z Muchówki. Wystawiłeś p. Jarosza, liczysz na to że ludziska go znają, ale cóż on potrafi powiedzieć, kto mu podpowie? Tak jak na waszej prezentacji. Żenada.
OdpowiedzUsuńTo dopiero numer, hit normalnie, ,karanie za to ze ktoś zna prawo i nie chce go łamać. Boże czy ja mieszkam jeszcze w Polsce gdzie ustanowiono prawo,czy już w jakim innym obcym mi kraju gdzie za znajomość prawa są kary? Chcecie jeszcze takiej władzy ? no to wiecie wszyscy jak macie głosować.Te wszystkie nasze,, ofiary " to zazwyczaj ci co walczyli o przestrzeganie prawa nie inaczej.
OdpowiedzUsuńMoże dokładnie WYSTAWIŁ. Wcale bym się nie zdziwił.
OdpowiedzUsuńTo ciekawe! Tłumaczenie Burmistrza i Jego definicja wydatkowania pieniędzy z tzw. korkowego czyli koncesji zezwalających na sprzedaż alkoholu są zdecydowanie sprzeczne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i rekomendacjami Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zastanawiam się czy nie przesłać tego tłumaczenia do p. Dyr. PARPA:-) Podstawowym zadaniem gminy w tym zakresie powinno być wspieranie placówek lecznictwa odwykowego. Swoją drogą nikogo nie razi widok pijanych mieszkańców NW(najczęściej zasiadających na ławeczkach w rynku, młodzieży spożywającej alkohol na schodach ratusza i uzbrojonych grup w napoje wyskokowe pod UG itd.). To wszystko pod czujnym okiem Policji i pracowników MOPS;-( Dobry monitoring:-) Smutne. Pytanie jakie to zajęcia były prowadzone, gdzie i kiedy i dlaczego tylko dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych? Te rodziny i ich dzieci raczej powinny być już objęte specjalistycznymi oddziaływaniami a nie akcjami profilaktycznymi ale specjaliści gminni jeszcze o tym nie wiedzą bo wydaje im się, że wiedzą wszystko najlepiej. Czy to z pieniędzy korkowych był urządzony na tyłach KP punkt alkoholowych schadzek w celu wyeliminowania nałogów z rynku? Pomysły godne naśladowania. Jak w filmach u Smarzowskiego:-)
OdpowiedzUsuńGmina nie ma pieniędzy żeby wysypać samochód kruszywa na drogę do domu Pani W. ale na asfalt i wykorytowanie drogi do 3 domów koło oczyszczalni w Olchawie to pieniądze się znalazły (no tak ale kierownik Pan G. po byle jakiej drodze na budowę nie będzie jeździł bo by sobie samochód ubrudził) to się nazywa gminna sprawiedliwość!!!!
OdpowiedzUsuńKto i jaki ma pogląd na listy do Rady Powiatu ( 3 mandaty):
OdpowiedzUsuńI. Komitet Wyborczy PSL
1. ZYGMUNT Józef
2. TRYLIŃSKI Adam
3. CYGAN Katarzyna
4. DZIADOŃ Katarzyna
5. GRABARZ Szczepan
6. KRAKOWSKA Aleksandra
II. KWW "Bochnia i Ziemia Bocheńska - Razem"
1. GAWORCZYK Stanisław
2. JAROSZ Stanisław
3. KIEREPKA Renata
4. KRUK Mateusz
5. MAŁEK Maria
6. MATRAS Katarzyna
III. KW Prawo i Sprawiedliwość
1. ŁACNY Jerzy
2. PAWLIK Renata
3. CHMURA Kazimierz
4. HYŻY Halina
IV. KWW Solidarny Samorząd
1. STAŃCZYK Małgorzata
2. TRZECIAK Krzysztof
3. CZAPECZKA Jerzy
4. STAWARZ Agnieszka
V. KWW Nasza Wspólna Sprawa
1. KOŁODZIEJCZYK Krzysztof
2. BRZEGOWA Małgorzata
3. CHOLEWA Wiesław Stanisław
4. KLIMEK Lucyna
5. TWORZYDŁO Ryszard
6. WIĘCKOWSKA Małgorzata
VI. KW Platforma Obywatelska RP
1. CHOLEWA Wiesław Marian
2. GICALA Joanna
3. CIEŚLA Robert
4. BURKIEWICZ Paweł
5. SURMA Małgorzata
6. DOMINIK Karina
VII. KW Nowa Prawisca Janusza Korwin-Mikke
1. RACHWAŁ Wiesław
2. WYRWA Zofia
3. MARSZAŁEK Mateusz
4. SERAFIN Jolanta
5. PUT Nikodem
6. WOJEWODA Justyna
Proszę o sugestie.
dokładnie tak,asfaltów wyborczych ostatnio w Olchawie było nawet więcej.I to jest przerażające,ze jak są pieniądze to nie zabezpiecza sie w pierwszej kolejności najpilniejszych potrzeb na drogach, tak żeby do każdego domu był możliwy dojazd a chociażby tej karetki i bezpieczeństwo,tylko jednemu luksus a dla drugich nie ma nawet na zwykłe utwardzenie gdzie nie ma dojazdu całkowicie.Kto to widział żeby do domu trzeba było dochodzić na nogach i donosić na plecach a drogi gminy.
OdpowiedzUsuńTo jest prawda. Do domu Pani Wrony w Olchawie dojechać nie sposób. Tam się nie jedzie , tam się w połowie drogi samochód zostawia i tam się idzie.Idzie listonosz, idzie kurier, idzie lekarz,idzie energetyka, idzie gazownictwo, idą po śmieci -wszyscy idą , w błocie, w wodzie w trawie w zaspach . Potrzebna koparka i kamień że by udostępnić przejazd po drodze Gminy,to wszystko nikt nie żąda asfaltów . Burmistrz był tam i radna była wielokrotnie i i radni byli na wizji i urzędników kilku z Gminy było i gazeta była i pisma były i prośby były i skargi były i interwencja Wojewody była i nawet straż pożarna była wydąjąc oświadczenie ,,całkowita niemożność dojazdu do posesji w razie pożaru" Wszyscy byli wszyscy wiedzą ,wszyscy udają że nic się nie dzieje.W nosie władza ma mieszkańców i ich potrzeby.Podatki umieją tylko brać .
OdpowiedzUsuńPani Radna - widzę że praktykujący katolik a Boga się nie boi ? jak straci cierpliwość to odwróci no i co wtedy. Dobro zawsze zrodzi nam dobro a czynione przez nas zło czy krzywda drugiemu człowiekowi zawsze do nas wcześniej czy później wróci . Asfalty Pani robi, gania po nich z nadzieją wygranej , a krzywda ludzka na Pani oczach się rozgrywa i nie wydaje się że by robiło to na Pani jakieś wrażenie. Nie dało się w pierwszej kolejności tym co dojazdów nie mają , dojazdy porobić? Ważniejsze jest asfaltowanie tym co już utwardzone od lat mają i dojazdy mieli ? Nikt nie przeczy bo asfalty potrzebne są ,ba ,nawet już dawno powinny na każdej drodze być, ale ze wspólnej kasy powinno się w pierwszej kolejności zabezpieczać najpilniejsze pierwsze potrzeby. I niech Pani nie mówi to nie ja to Gmina, ja nic nie mogę, nic ode mnie nie zależy bo jak Pani nic nie może i nie ma w Gminie nic do powiedzenia,to po co Pani nadal startuje i co wogóle jeszcze tam robi. Komu we wsi potrzebny jest radny czy sołtys który nie ma nic do powiedzenia.
OdpowiedzUsuńtyle lat nic nie robili nawet zebrań nie było , nawet kamienia na dziury nie było.,teraz nagle się obudzili przed wyborami i mydlą oczy ludziom . Obiecanki co to nam jeszcze nie narobią nie mają końca , tylko musimy na nich głosować.Chyba nie myślicie że ktoś na was jeszcze zagłosuje, no może rodzina. Dziękujemy za asfalt , ale dlaczego mamy to dopiero teraz jak w innych gminach już dawno to mieli.Dziękuję ale nie zagłosuje. Dam szansę Pani Wieckowskiej i Pani Sopacie.
OdpowiedzUsuńzgadzam się z Twoimi propozycjami "mocnych" kandydatów na radnych , z tym że w Starym Wiśniczu w okręgu nr. 15 postawiłbym na P.Jerzego Dymura, a w Królówce na P. Reginę Wielgus . Znam ich i wiem że są osobami godnymi zaufania , swoje umiejętności i energię spożytkują dla dobra naszej gminy. Co do finansów to zgadzam się z P. Więckowską ,że właściwie zarządzając środkami finansowymi gminy można osiągnąć dużo więcej , a co do " Szreniawy " to już dawno pisałem ,że pod "panowaniem"P. S.G nastąpi jej regres i niestety miałem rację / postępował od 13 lat-/. Obserwuje kandydatów na radnych i widzę wiele ciekawych osób , mam nadzieję że wybierzemy tych najlepszych. Oczywiście na pierwszym miejscu widzę zmianę "miłościwie nam panującego WODZA" .Powodzenia w dążeniu do celu. Wszystkim śledzącym kampanie życzę właściwej oceny i postawienia w odpowiednim miejscu znaku akceptacji.
OdpowiedzUsuńgłupotą mieszkańców jest to,że wszystkie najważniejsze stołki jakie są do obsadzenia w danej wsi obsadzają jedną i tą sama osobą.Jakby w całej wsi nie było nikogo drugiego kto by się do czegokolwiek nadawał.Potem jedna osoba rządzi jak chce , robi co chce, nikt nie wie co robi, wszystko zależy od jej widzimisię albo od tego kogo lubi albo nie lubi.Tak jak np. w Olchawie. I sołtys i radna gminy i radna parafialna i szefowa koła gospodyń to ta sama osoba. Sama wszystkie możliwe stołki zajęła a innych stołków które miały by wpływ na życie wsi nie ma.Nie ma drugiej osoby która pomogła by coś wywalczyć , coś dla wsi załatwić, komuś pomóc.,do której można by się w razie czego też zwrócić.
OdpowiedzUsuńPanie Burmistrzu nie kupi nas pan asfaltami ani żadnymi innymi kiełbaskami.Chętnie bierzemy co nam dajecie w wyborczym darze bo czemu nie.ale na głosy nie liczcie.Nie jesteśmy idiotami,Wiemy że po, było by tak samo albo i gorzej , nie wiadomo za ile lat znowu byście nam co zrobili.Dlatego postawimy na nową twarz. Która od początku będzie się starać i będzie się chciała wykazać i zrobi nam jeszcze więcej niż wy teraz.
OdpowiedzUsuńi zyskujecie podwójnie, no jak mądrze myślicie ! ha ha
OdpowiedzUsuń.Jakby mnie ktoś asfalt przyszedł lać też bym się przez te kilka dni ładnie uśmiechał, a potem bym się śmiał ale z niego i głosował ma drugiego który by przyszedł i znowu by mi coś zrobił żeby o mnie zabiegać.Kilka kadencji i wszystko miał bym porobione.
Z Olchawy popieram p. Sopata ,pewny kandydat . godny zaufania bez jakichkolwiek powiązań.
OdpowiedzUsuńkto pisze te brednie na wiśniczaninie ? I ten obrazek turonia z kolędy ośmieszający kandydata,to już naprawdę wielka przesada.poziom kultury wyborczej sięga dna.Każdemu wolno kandydować.
OdpowiedzUsuńbierzcie puki dają, przyjmujcie jak robią,ładnie się uśmiechajcie. Pani Więckowska jako Burmistrz będzie mieć mniej do zrobienia.
OdpowiedzUsuńCzy Szreniawą dalej będzie wspierana czy też już ten klub nie będzie istnial
OdpowiedzUsuńZapytaj Wieśka Mikulskiego
OdpowiedzUsuńw sprawie "skąd pieniądze" a choćby z hulającej skody
OdpowiedzUsuńCo dalej będzie ze szreniawa będą pieniądze na ten klub mp dla zawodników coś ?
OdpowiedzUsuń