Gorąca krew

Czytając niektóre komentarze można wywnioskować iż część czytelników niecierpliwie czeka na jakieś spektakularne działania w pierwszych tygodniach pracy Rady oraz Pani Burmistrz.

Część z nich z przekąsem próbuje sugerować różne, bardzo szybkie, metody naprawy rzeczywistości w naszej gminie. Nie da się nic zrobić szybko, zwłaszcza w sytuacji w jakiej znajduje się Urząd Gminy.

Bardzo proszę o cierpliwość. W normalnych warunkach daje się nowemu burmistrzowi 100 dni spokoju na zapoznanie się z działaniem urzędu i podległych mu instytucji.

W Nowym Wiśniczu trzeba o wiele więcej czasu, co nie znaczy, że nic w tym czasie nie będzie się działo.

Na pewno trzeba dostosować do rzeczywistości budżet zostawiony przez poprzedniego burmistrza co będzie miało miejsce najprawdopodobniej w styczniu.

Trzeba zapanować nad pieniędzmi - poznać prawdziwą sytuację finansową gminy na co też trzeba trochę czasu.

Do tego dochodzą bieżące problemy i paradoksy z którymi mamy do czynienia na co dzień.

Sporo pracy, którą trzeba wykonać w spokoju.

Bardziej pomocne od technicznych porad są dla nas komentarze dotyczące bieżących problemów trapiących mieszkańców, na takie informacje czekam z niecierpliwością.

Za niedługo zostaną Wam przekazane dane teleadresowe radnych do których mieszkańcy będą mogli się zwracać z bieżącymi sprawami.

Radni pełnić będą również cykliczne dyżury w swoich miejscowościach aby ułatwić kontakt z mieszkańcami.

Wracając do spraw trudnych: muszę stanowczo poinformować osoby, które zdecydowały się wykonywać w przeszłości usługi dla gminy na przysłowiową "gębę" i obecnie oczekują, że zostanie to załatwione wstecznie, iż będą musiały dochodzić swoich roszczeń w sądzie. Niestety...

Jeżeli dokumentacja inwestycji lub zlecenia wykonanego w przeszłości będzie niekompletna lub niezgodna z wymaganiami (prawem) albo np. nie będzie umowy nikt nie weźmie na siebie ryzyka wypłaty pieniędzy.

To o czym piszę może wydać się niewiarygodne ale spraw takich w których jest oczekiwanie wypłaty pieniędzy a na tą chwilę jest niekompletna dokumentacja, wyszło po dwóch dniach kilka i liczyć je należy w setkach tysięcy złotych.

Myślę, że komisja rewizyjna będzie musiała zająć się każdą z nich z osobna aby wypracować właściwe stanowisko przed przedstawieniem ich Radzie. Wszelkiego rodzaju "ugody" których się oczekuje  będą musiały być zaopiniowane przez komisję rewizyjną oraz osoby znające się na prawie aby wykluczyć możliwość popełnienia błędu.

Strona Urzędu Gminy również musi się zmienić na co też trzeba trochę czasu  :)

 

 

Komentarze

  1. Przykre to strasznie, wiem że przed Wami trudny czas, ale jestem dobrej myśli, mi jako osobie prywatnej UG jest winny 4700, przez 4 lata Gaworczyk nie miał na to żeby oddać, ale jest to zbyt wielepieniędzy żebyśmy mogli podarować, trzeba będzie do Sądu się udać, masakra

    OdpowiedzUsuń
  2. Może trzeba by się też zainteresować umowami na prace obecnie realizowanymi ,czy nie zostały zawyżone koszty wykonania prac ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy Pani burmistrz, ma w planach w końcu położenie asfaltu na Osiedlu Leszczyny? Od X czasu mieszkańcy na niego czekają, osiedle się rozrasta, a asfaltu jak nie było, tak nie ma..

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę więcej uśmiechu Pani Burmistrz na co dzień, wiem że problemy, ale podniesie Pani morale. Wierzę, że Pani poradzi sobie z problemami, życzę powodzenia, bo z ufnością patrzymy na rozwój miasta i gminy . Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. a dlaczego zanim zasiądziecie w fotelu burmistrza nie zlecicie wykonania audytu finansów gminy przez niezależną firmę audytorską, aby dowiedzieć się na czym stoicie i ile przed Wami procesów sądowych reprezentując gminę? mielibyście wtedy tabula rasa i nikt nie mógłby Wam niczego zarzucić kamuflując błędy poprzednika

    OdpowiedzUsuń
  6. Sezamkowy Misiu mój!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam czekakam ba dzialki budowlane juz ponad 10lat strasznie mialy byc juz w maju rok temu i tak wlasnie bylem zwodzony do grudnua2014 moze nowa PAni BUrmistrz by cos zadzialala z tym bo ilez mozna czekac ludzie sie chca. Budowac!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę nie zazdroszczę Pani Burmistrz, zrobić porządek po takim poprzedniku to wielkie wyzwanie. Jest Pani bardzo odważną kobietą! Szkoda tylko tych naiwniaków którzy wykonywali roboty na gębę, szkoda. Jeszcze mam pytanie co z vice? jeszcze pracuje? a może się rozchorowała?

    OdpowiedzUsuń
  9. Pani Burmistrz, jest w Pani gminie taka jedyna wioska która nie posiada ani 1 metra wodociągu. Chyba jedyna w całym powiecie. Są 2 rozwiązania:

    1. Zrobić z tego atrakcję turystyczną (na zasadzie takiego skansenu)

    2. Udowodnić że Burmistrz może nie obiecywać - tylko powoli, w miarę możliwości finansowych po prostu wodociągować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Burmistrz nie Święty Mikołaj, ale bez nerwów na wszystko przyjdzie czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobienie takiego audytu to nie jest kwestia podobna do kupienia kanapy - dziś zamawiasz jutro albo jeszcze dziś ci ją przywiozą. Zrobienie takiego audytu nawet przez RIO (jeśli jest to prawnie możliwe) może zająć tygodnie. Gmina musi przestrzegać terminów, prawa i jest szansa że wreszcie także i ta gmina zacznie to robić. Mam nadzieję że o każdym nadużyciu jakie zostanie wykryte będzie informowany prokurator i będzie nam dam czytać o wyroku dla Staszka. Jeśli w 2 dni już znaleziono kilka podejrzanych spraw i zrobili to w zasadzie amatorzy to co znajdzie profesjonalista?

    OdpowiedzUsuń
  12. ~do wszystkich7 grudnia 2014 06:28

    Chciałabym aby każdy z tych niecierpliwych spędził chociaż jeden dzień na stołku w gminie, wtedy może nikt nie pisał by tych głupot. Ludzie czego wy oczekujecie od pani burmistrz, przecież w czwartek była zaprzysiężona i co miała nawojować w piątek. Opamiętajcie sie. Dlaczego od Gaworczyka nie wymagaliście, gdzie byliście wtedy. Mieliście pole do popisu przez tyle lat, a tu co chcecie żeby w jeden dzień wszystkim dogodzić. Troche taktu

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jaka jest do zrobienia,jeżeli pojawią się jakieś finanse to utwardzenie dróg należących do gminy które nie są utwardzone lecz gruntowe a które prowadzą do domostw zamieszkałych. Bezpieczeństwo ludzi , karetka ,straż , odśnieżanie, to sprawa priorytetowa.Na wodociąg czy asfalt można poczekać, ale dojazd to podstawa, a niejednokrotnie i sprawa życia. Furmanki już dawno wyszły z użycia a żaden inny pojazd bo pustym błotnistym gruncie nie pojedzie.Takich domostw jest wiele , a za bezpieczeństwo tych wszystkich ludzi odpowiada oczywiście gmina.Dobrze by było by np.radni zapoznali się z tym problemem w swoich miejscowościach co jest do zrobienia i na której drodze i by zadanie to było na miarę możliwości gminy sukcesywnie realizowane jako zadanie pierwsze i najważniejsze wśród wszystkich inwestycji.

    OdpowiedzUsuń
  14. ~kiedy wybory sołtysów ?7 grudnia 2014 07:56

    jednym asfalty kładli na jesień jak finanse były a inni ludzie znowu to do domów dojechać nie są w stanie bo na kamień gmina nie miała.Sołtysi odpowiadają za drogi wiedzą dobrze kto gdzie i jak mieszka , w nosie mają ich zmagania z błotem,zaspami ,czy ich bezpieczeństwo . Do wymiany ich !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. asfalt ? człowieku ludzie na kamień latami czkają, w błocie dochodzą do domów donoszą na plecach bo gminne drogi nie utwardzone nawet a ty tu o luksusach ...

    OdpowiedzUsuń
  16. popieram,ale spokojnie, nadejdzie i taki dzień

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam zdjęcia z zaprzysiężenia Pani Burmistrz, ale niektórzy mają miny..., i księgowa taka blada.

    OdpowiedzUsuń
  18. A wystrojona jak na potańcówkę - szyfonowe rękawy! Proszę poczytać choć trochę o elegancji, strojach czy uroczystościach oficjalnych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy artykuł zamieścił Przewodniczący Rady. Widać z niego jednoznacznie, iż urząd Burmistrza został całkowicie upolityczniony jak również sam Pan Chodur został rzecznikiem prasowym Pani Burmistrz.
    100 dni, może więcej a na co? "Zamieść wszystko pod dywan"?????
    Jakie spektakularne działania? Wszystko gdzie i co było źle wiemy, dostęp jedynie do dowodów był ograniczony, Audyt zewnętrzny o którym ciągle się mówiło i mówi, wreszcie okazuje się, że to po prostu wszystkim znane RIO. Mieliśmy już taka kontrolę i podsumowanie na początku roku. Coś mi się wydaje, że do świadomości zainteresowanych dotarła smutna rzeczywistość umaczania w "szambie" niedoskonałości byłego Burmistrza poprzez faktyczne uczestniczenie w tym całym procederze.
    1. Pana Panie Mirosławie - bo Pan był Radnym i nie działał powiem jak to używa słów "spektakularnie",
    2. Pan Jerzy Łacny jako były Przewodniczący Rady - całkowicie odpowiedzialny za WSZYSTKO a teraz niejako sojusznik Autostrady i W-ce Przewodniczący Rady Powiatu - trudno otwarcie ukazać winę jego poczynań. Nie zapominajmy niemoralne jego postępowanie z działką powyżej Remizy OSP w NW,
    3. No i pozostaje sama Pani Burmistrz - gdzie przy szerszym okresie badania RIO również coś tam by było gdyż trudno wybielać fakty,
    Oby nie okazało się za jakiś czas, że działania poprzednika były poprawne, nie było łamane prawo i nie wiadomo o co już "biega".
    Co do działań bieżących pozostaje wiele spraw które z marszu można byłoby wykonać lub rozpocząć a zapewne mieszkańców nurtujące a nie koniecznie oczekiwać no trudno do zdefiniowania okres czasu. Do nich na przykład zaliczyłbym:
    1 INFORMACJA - strona nw.com.pl na której powinny znajdować się wszelkiego rodzaju informację, np ogłoszenia o pracy , nie zaś może gdzieś ukryte w zakładkach typu bip. Dostęp do informacji był programowym punktem kampanii Pani Burmistrz więc jest to szeroka możliwość realizacji. Ważne by Pani Burmistrz również bez korzystania z okrężnych źródeł informacji ( ten blog ) jak i dziwnych rzeczników przekazywała je właśnie na tej stronie.
    2. Idą święta - ciekawi mnie stanowisko w sprawie oprawy zewnętrznej naszego miasta jak i wiosek - potrzebne decyzje.
    3. Reorganizacja - a więc wszelkie działania związane z wprowadzeniem SZJ - określane jako spektakularne przez Pana Mirosława, bo raczej to określenie tego tematu dotyczyło,
    4. Opracowanie i upublicznienie map gdzie jasno będą pokazane przypisanie własności dróg ( krajowe, powiatowe, gminne, w zarządzie gminy, prywatne) i dopiero na tej podstawie zdeklarowanie co do charakteru np odśnieżania,
    5. Ostateczne poinformowanie o formie rejestrowania posiedzeń Rady Miasta by kolejne posiedzenie już w jakikolwiek sposób zapisu był zastosowany,
    6. Podanie wiążącej informacji co do terminów wdrażania zmian Przestrzennych Planów Zagospodarowań w wielu miejscowościach Gminy a które są już w Urzędzie,
    7. Może zastanowić się nad dostępem do Urzędu - godziny pracy, kontakty meilowe z każdą komórką Urzędu Gminy ( również z Panią Burmistrz),
    To tylko parę przykładów. Czy na to trzeba ponad 100 dni? Nie przesadzajmy, to nie rząd. W naszej "małej ojczyźnie" osoby które chciały "rządzić" muszą zabrać się do pracy - po prostu "zasuwać" 24 h na dobę bo to już rzeczywistość.

    OdpowiedzUsuń
  20. ~szara rzeczywistość codzienności8 grudnia 2014 00:36

    Zapomniałem, dodać jeszcze bardzo ważny temat - budżet na 2015 rok.
    Zapewne jest on, powinien być. Czekanie na styczeń, tak na jakieś zmiany, korekty. Czy udział mieszkańców całkowicie jest wykluczony w jego opracowywaniu. Czy nie można opublikować w obecnym kształcie budżetu na 2015 rok i po prostu może jednak uwzględniać już "głos ludu" w tym sławetnym styczniu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. a, jeśli Muchówka to raczej skansen. Tylko proszę nie ’wodociągować’ (sic!) bo potem trzeba kanalizować

    OdpowiedzUsuń
  22. A co z dzieciakami które trenują w klubie szreniawa, czy będą jakieś pieniążki na to przeznaczone, czy nadal całą zimę nie będą mieć treningów jak to było za Pana Gaworczyka bo trzeba było płacić za wynajęcie sali gimnastycznej w szkole?

    OdpowiedzUsuń
  23. Tą zimę pewnie są i tak w plecy bo budet robił Staszek. Za to w przyszłorocznym budżecie szanse na pewno są tylko fajnie żeby ktoś oficjalnie o to się zwrócił do UM. Najlepiej jakiś radny a do radnego rodzice trenujących dzieciaków.

    OdpowiedzUsuń
  24. ~bardzo bardzo prosimy8 grudnia 2014 02:04

    Prosimy o jasny przekaz informacji dotyczących planów z.p. i zmian planów,chodzi o przekształcenia działek na tereny budowlane lub inne ,nikt nie wie nic.Na początku roku była informacja aby składać wnioski kto chce.Wnioski poskładane,odpowiedzi na wnioski nie było. Nie wiadomo nic ani co gmina zrobiła do tej pory, nad która miejscowością pracuje ,kiedy ją zakończy kiedy weźmie się za następną.Nie wiadomo czy te nasze wnioski leżą tam i czekają i będą jeszcze brane pod uwagę czy leżą w koszu i trzeba składać nowe.Prosimy o konkretny przekaz co i jak, żebyśmy nie byli potem zdziwieni że np.nasz wniosek gdzieś przepadł i jest za późno bo już po zmianach. Dobrze by też było gdy by mapy z planami były dostępne dla wszystkich drogą internetową, każdy mógłby popatrzeć co gdzie jest co zmieni się niebawem a co planowane jest w przyszłości.To by nam bardzo pomogło w podejmowaniu swoich planów czy decyzji co do własnych gruntów gdybyśmy wiedzieli co na tych terenach lub w ich okolicy jest przez gminę planowane, gdzie mają iść jakieś drogi, budowy , co powinno zostać zalesione itd.

    OdpowiedzUsuń
  25. Olchawa prosi aby dzieci klas młodszych były odwożone po lekcjach do domu autobusem szkolnym , 12 ,ewentualnie busem ,, Królówka " który podjeżdżał by tak jak to robi 12 po dzieci pod obydwie szkoły.Wystarczy jeden kurs około 13,15. dla tych wszystkich klas co wychodzą pomiędzy 11, 20 a 13,00.Dla dzieci z Kopalin dało się załatwić darmową 12 pod samą szkołę i to kilka kursów po każdej lekcji a dla dzieci z Olchawy nie ma nic tylko muszą szwendać się po rynku ,wysiadywać po przystankach , płacić sami za bilety albo rodzice przywożą dziecko na swoją rękę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj, ale zachowujecie się jak dzieciaki. Żądania na miarę cudów. Już takie były. Ludzie zjdźcie na ziemię. Niech burmistrz choć trochę się rozezna. Bo ja jej nie zazdroszczę wręcz podziwiam. Komentarze "szara rzeczywistość "też wskazuje na jednego Pana - styl bardzo znany. To zazdrość, ale zrozumiała.

    OdpowiedzUsuń
  27. Proponuję anonimowy kolego żebyś sobie założył bloga gdzie będziesz miał pełną swobodę w wyżywaniu się na innych osobach. Blog również może być anonimowy więc będziesz mógł zachować właściwy sobie poziom odwagi. Krytykę swojej osoby przyjmuję, praktyczne uwagi również ale nie obrażaj natomiast Pani Burmistrz o co Cię bardzo proszę - odnoszę wrażenie że nie do końca rozumiesz co na jej temat piszesz.
    Na pewno nie będę dobierał treści wpisów pod Twoje komentarze - na to nie licz.
    Techniczna uwaga: piszesz czasami takie rozlazłe komentarze, że podejrzewam iż 80% czytelników nie dociera do ich końca.
    Proponuję jeszcze raz przeczytać komentowany wpis - na pewno znajdziesz tam odpowiedź na swoje wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  28. rano jadą szkolnym jako pierwsi , po szkole zostawieni sami sobie na łaskę losu lub oferuje się im świetlicę na przeczekanie do 14,30 do kursu powrotnego dostosowanego dla gimnazjalistów, sporo dzieci od przystanków do domu ma jeszcze ogromny kawał drogi ,zazwyczaj pod górę ,bo niestety tak usytuowany jest teren tejże wsi ,plecaki ważą kilka kilogramów, dlaczego nikt nie odwozi chociaż tych młodszych dzieci z pod nowej i starej szkoły do wsi po lekcjach.Wychodzą z domów jeszcze ciemno,zanim się doczeka szkolnego za nim dotrze do domu znowu robi się ciemno,niech że ktoś pomyśli rozsądnie o tych dzieciach Olchawskich ,nie patrzmy na to co było czy liczmy na Sołtysa, bo tego to trzeba zmienić czym szybciej tym lepiej , tylko idźmy do przodu i dbajmy o nasze dzieciaki .

    OdpowiedzUsuń
  29. Kontrola jeszcze raz kontrola i nie koniecznie z RIO z zewnątrz taka która zechce wykazać nieprawidłowości. I niech odpowiedzą wszystkie księgowe, wszystkie te z urzędu, mopsu i inne oraz pracownicy inwestycji, a zwłaszcza zamówień publicznych, niech wszystko będzie sprawdzone kartka po kartce. I zobaczymy którzy pracownicy wywiązywali się zgodnie z prawem, zgodnie z przepisami i ustawami. To nie pojęte aby np. księgowa podpisała coś co nie jest zgodne z etyką sprawowanego stanowiska.

    OdpowiedzUsuń
  30. ~szara rzeczywistość codzienności8 grudnia 2014 03:35

    Panie Mirosławie, w żadnym razie Pani Burmistrz nie obrażam. Jeżeli tak to Pan odbierasz to nic nie poradzę na takie wyczulenie i niechęć do krytyki. Krytyka konstruktywna jest lepsza od klakierstwa. Darzę Panią Burmistrz szacunkiem i bardzo jej kibicuję aby w naszej Gminie następowały zmiany - te nawet radykalne, a mieszkańcom żyło się lepiej. Gmina musi się rozwijać i stawać nowoczesną a do tego potrzebne są szybkie działania i konsekwencja działań. Rządy zdecydowane i niezależne. Demokracja daje ale również wymaga i miejmy to na uwadze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. że niby kto? konkurent?

    OdpowiedzUsuń
  32. Kilkanaście lat rządów poprzedniego burmistrza odcisnęło trudne do zatarcia piętno na Pana (Pani) spostrzeganiu rzeczywistości i każde wspólne działanie, odbiera Pan (Pani) jako coś złego.
    Tak naprawdę to Chce Pan (Pani) aby rządy w naszej gminie nadal sprawowane były przez jedną osobę bez brania pod uwagę opinii innych osób. Wybory pokazały, że jesteście w mniejszości chociaż już tęsknicie za jednoosobową wiśnicką władzą.
    Obrażanie Pani Burmistrz poprzez sugerowanie, że sama nic nie potrafi tylko dlatego, że z kimś będzie współpracować albo się doradzać jest po prostu słabe.

    Ponownie sugeruję założenie własnego medium na którym można będzie "demokratycznie" i z pełną swobodą "konstruktywnie krytykować".

    OdpowiedzUsuń
  33. A "szara rzeczywistość" nie był już czasem zastępcą? :)

    OdpowiedzUsuń
  34. ~szara rzeczywistość codzienności8 grudnia 2014 05:15

    Panie Mirosławie, troszku teorii.
    Pan, wraz całą Radą jest ciałem ustawodawczym. Rozsądek, planowanie, wyczulenie na potrzeby mieszkańców to takie niektóre cechy które ustawodawca wręcz żąda od Radnych, zgodnie z tekstem ślubowania.
    Burmistrz to zaś ciało wykonawcze. I tu się Pan myli. Urząd to zespół ludzi, właściwie dobranych o wysokich cechach potrzebnych na poszczególnych stanowiskach. Tutaj właśnie Burmistrz nie jest osamotniony. Praca zespołowa. I tu Pani Burmistrz musi zorganizować zespół "wykonawców" ustawodawców krajowych, wojewódzkich i Pana Panie Mirosławie jako Przewodniczącego Rady różnego rodzaju uchwał które będzie musiała wykonać. Zespół ten to właśnie urzędnicy. I z wykonania zadań powierzonych Pan wraz z Radą ma obowiązek Panią Burmistrz rozliczać. Nikt nie ogranicza Pani Burmistrz do korzystania z porad, czy to Pana, czy też mieszkańców bo dobry MENADŻER a więc w tym wypadku Burmistrz umie wszelkie zasoby wykorzystać dla dobra WSPÓLNEGO MIESZKAŃCÓW o które ma obowiązek się troszczyć.
    Ps. pomówienie zawarte w przedostatnim zdaniu jest niskiego lotu i nie wiem skąd je Pan wyssał.
    Pani Małgorzato więcej uśmiechu.

    OdpowiedzUsuń
  35. Szanowny Panie Chodur, dwukrotnie proponuje Pan swemu oponentowi założenie własnego bloga „na którym można będzie „demokratycznie” i z pełną swobodą „konstruktywnie krytykować”.„ Dla mnie oznacza to, że Pan zakładając swego liczył się najprawdopodobniej tylko z pochlebnymi komentarzami. Internet ma to do siebie; że blog założony przez Pana już w momencie założenia przestaje być ’Pański, , zaczyna być domeną publiczną, KAŻDY kto natrafi w sieci na ’Pańskiego’ bloga może pisać (nie przekraczając prawa) co mu się podoba. Najlepiej zachować spokój i dystans.

    PS. w komentarzach „szarej rzeczywistości„ osobiście nie doszukałem się obrażania P.Burmistrz a przeczytałem wszystkie komentarze w całości.

    OdpowiedzUsuń
  36. dlaczego twierdzi Pan w ostatnim zdaniu, że „Strona Urzędu Gminy również musi się zmienić na co też trzeba trochę czasu :)„? Chodzi Panu o tą stronę http://nw.com.pl/ ? Dlaczego MUSI ? Zaglądam tam od lat, mało takich ładnych stron w internecie; wprawdzie długo się otwiera ale wg. mnie jest bez zarzutu. To raczej (tylko proszę się znowu nie obrażać) Pańska strona wymaga nowej szaty graficznej. Tym bardziej, że idą święta, których miłego spędzenia życzę Panu oraz wszystkim wiśniczanom

    OdpowiedzUsuń
  37. Ludzie powariowaliście już czy co??? To nie o rewię mody chodzi, nie strój jest najważniejszy!!!

    OdpowiedzUsuń
  38. za dużo ironii, więcej zapału i optymizmu :)

    OdpowiedzUsuń
  39. a gdzie życzenia na święta kurczaczku ?

    OdpowiedzUsuń
  40. a gdzie tam jeszcze do świąt, roboty tyle że nie wiadomo czym wpierw się zająć i o czym pisać a ty tu już o świętach wyskakujesz.

    OdpowiedzUsuń
  41. Expose P.Burmistrz cd.

    Chcesz by twoje dziecko trenowało w KS Szreniawa płać. Co to ma być by Gmina dopłacała do dzieci, które są podwożone na trening samochodami (auto znaczy). Jak cię nie stać to niech się malenki(ka) raczej zajmie malowaniem w domciu, czytaniem lektur (z tym są zawsze kłopoty - piszę jako nauczycielka - zawsze są nieprzygotowani) albo sprzątaniem obejścia. Będzie maluch bystry to nawet podjazd wyasfaltuje. To ostatnie to piszę bo były już jakieś zgłoszenia na temat asfaltu. Niech Bóg was błogosławi.

    OdpowiedzUsuń
  42. przyjdzie i czas na życzenia :), teraz praca mimo wielu przeciwności - z uśmiechem na twarzy, zapewniam Cię

    OdpowiedzUsuń
  43. ja składałem wniosek o przekształcenie działek" chyba" w maje dla starego wiśnicza,odpowiedż miała być w grudniu i co i nic nie wiadomo

    OdpowiedzUsuń
  44. Pan Chodur to tylko pomocnik w drodze do Autostrady, przydatny lecz ....Nie wytrzyma ze mną do końca kadencji.

    OdpowiedzUsuń
  45. ~Olchawska prawda8 grudnia 2014 08:59

    No i proszę,kilka godzin mżawki i dom p. Wrony całkowicie odcięty od świata. To nie tylko to że się nie dojedzie ,tam do góry trudno było nawet na nogach dojść, istna ślizgawica i mokrość.Co dopiero byłem . Buty przemoczone i dwa razy tyłkiem w błocie bo nogi rozjeżdżają się dosłownie we wszystkie strony.Ludzie jak można tak z drugim człowiekiem postępować,I co , Pani Sołtys dumna jest ze swojego dzieła? Wyleci i jeszcze z tego stołeczka oj wyleci niebawem. Ci którym tak robiła to i tamto już jej podziękowali że aż pewnie zdziwiona była , a wróbelki już ćwierkają że na kolejnych wyborach podziękują jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  46. chciałem być pierwszy, sorry.

    OdpowiedzUsuń
  47. proszę chodzić po chodniku nie poboczem, i raczej z góry, będzie panu łatwiej

    OdpowiedzUsuń
  48. ~do "twoja gosia"8 grudnia 2014 09:34

    Zanim coś się napisze to może trzeba się zastanowić co?. To nie boli. Szkoda zaśmiecać takimi komentarzami. Są głupie.

    OdpowiedzUsuń
  49. przez wszystkie kadencje prosili panią Sołtys i się nie doczekali, tak to prawda że gdy pada to tam ciężko nawet na butach dojść o jakiejkolwiek jeździe to najmniejszej mowy nie ma. Kamień potrzebny i koparka, na co gmina nie miała bo asfalty wyborcze przecież ważniejsze były czy tyczenie gminnych do pól , dla wybranych.No i gdzież oni wszyscy byli jak wybory przyszły no gdzie ? było warto dogadzać jednym , krzywdą innych ?

    OdpowiedzUsuń
  50. tera słuchać do k.nędzy! ma być spokój! bo się włączę.

    OdpowiedzUsuń
  51. Andrzej właśnie dlatego cię nie wybraliśmy szara rzeczywistość codzienność a może niezaradność i ciepłe kluchy ,prawie 12 lat współrządziłeś to sobie odpuść te komentarze, Mirku gratulacje zmieniajcie tą gminę trzymam kciuki ,do reszty skończyła się dyktatura możecie pisać już nie anonimowo

    OdpowiedzUsuń
  52. Szara rzeczywistość gdzie się nie pojawił to go wyrzucali Andrzej daj sobie siana nie zgrywaj eksperta bo nim nie jesteś

    OdpowiedzUsuń
  53. ~...tak uważam8 grudnia 2014 13:50

    ...ta pani tak ma - taki "lans"!

    OdpowiedzUsuń
  54. ~starywiśniczanin8 grudnia 2014 14:07

    Mam wrażenie że większość komentarzy to "bicie piany".
    Spora grupa komentatorów przez te minione lata widziała psucie wszystkiego za co się SG zabrał tak że mam wrażenie że trudno im będzie spostrzec choćby światełko w tunelu dobrej roboty.Większość komentarzy to...natychmiast,już,teraz,od zaraz,moja sprawa najważniejsza!!!.Piszcie co Wam doskwiera bo mamy taką możliwość ale bez "piany" Stasiu psuł przez naście lat a WY chcecie aby to naprawiono w 48 godzin.Każdy rozsądny człowiek zdaje sobie sprawę że potrzeba czasu aby poukładać naprawić,aby nie wyrządzić krzywdy drugiemu człowiekowi,tego oczekiwaliśmy .
    A co niektórzy wypisujący tutaj komentarze są po prostu obrzydliwi.

    OdpowiedzUsuń
  55. ~dla ciekawych8 grudnia 2014 15:29

    A co Radny nie powiedział, że plany ze zmianami już wróciły od planistów. Są do wglądu ( pierwsze piętro, na prawo, na końcu korytarza na lewo).
    Ludzie ruszajcie się w tym urzędzie.

    OdpowiedzUsuń
  56. Panie Mirku, poproszę o Pański adres internetowy.

    OdpowiedzUsuń
  57. Byliśmy, prosiliśmy, a on tak ładnie obiecywał ....

    Nikt nie wymaga żeby nowy włodarz zrobił wszystko już i teraz bez wiedzy o rzeczywistym zadłużeniu i stanie finansów.

    Ważne żeby Pani Burmistrz wiedziała o różnych problemach (taka "książka życzeń i zażaleń") i żeby mogła mądrze zadecydować o priorytetach i kierunkach działania.
    Oczywistym jest że z perspektywy ratusza widać wiele ale nie wszystko i dialog ze skansenem oraz pozostałą prowincją nawet tym kanałem komunikacji jest jak najbardziej wskazany.

    Zasypywanie urzędu setkami roszczeniowych pism chyba na razie nie ma sensu i nie doprowadzi do niczego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  58. Panie Mirku. Gdyby burmistrzem był ktoś inny też by pan tak strasznie bronił ?. Zapewniam pana że pani burmisrz to dorosła osoba i poradzi sobie. Nie trzeba aż tak strasznie odpierać krytyki, zresztą bardzo małej. Tak jak ktoś tutaj wspomniał wszystkie komentarze są czytane od początku do końca. Proponuje pan założenie "Anonimowi"swojego bloga. Pani burmistrz też może to uczynić i sama odpierać ataki, a nie żeby pan w jej imieniu się wypowiadał. Zachowuje się pan jak "rzecznik prasowy" pani burmistrz. Może mieszkańcy chcieliby usłyszeć co pani burmistrz myśli na temat urzędu-myśle tutaj o nagraniu bo wtedy wiadomo by było kto się wypowiada. myślę ze każdy by posłuchał

    OdpowiedzUsuń
  59. Twój punkt 1 - Informacje: strona internetowa nw.com.pl nie jest od tego, natomiast faktycznie pasuje się zabrać za BIP urzędu i zamieścić przynajmniej minimum wymaganych prawem informacji - może pasuje pojechać na jakieś szkolenie z redagowania BIP bo to co jest w tej chwili to żenada.

    OdpowiedzUsuń
  60. ~szara rzeczywistość codzienności8 grudnia 2014 23:56

    Z powodu braku kontaktu z Panią Burmistrz proszę tutaj aby :
    - zająć się stroną internetową nw.com.pl oraz danymi zawartymi w BIP.
    Jak dla mieszkańców jest to jedyne źródło informacji. W obecnym okresie ciekawe będą ogłoszenia o wszelkiego rodzajach naborach nowych urzędników. W Urzędzie zatrudnieni są osoby które powinny to realizować, więc w czym problem? Odprawa 15 minutowa i rozliczać,
    - ustawić meile kontaktowe. Kontakt przez meil um@.... to furteczka z ścianą.
    - dziwi mnie brak reakcji o powtarzające się pytania o plan przestrzennego zagospodarowania, gdyż na pewno projekt po zmianach Starego Wiśnicza jest już w urzędzie. Ponoć reszta też miała wrócić. Kiedy publiczne wystawienie. Nie lekceważcie mieszkańców,
    - Pani Burmistrz w Urzędzie nie jest sama. Mnóstwo pracowników które mają zadania i którym można zadawać nowe w zakresie obowiązków. To jedna z metod weryfikacji urzędników,
    - o drogach gminnych już wspominałem. Jaki problem pokazać mieszkańcom mapę na początek sławnej Olchawy z uporządkowanymi (ukazanymi) własnościami poszczególnych dróg. Czy naprawdę słynna droga do W. to taki problem?

    Pozdrawiam

    ps. "szara rzeczywistość codzienności" to z nikim nie związana osoba - całkowicie niezależna i na pewno nie ulegająca wpływom żadnym nurtom. Co do wcześniejszych kontaktów z byłą władzą to wymagająca i będąca w całkowitej opozycji do poprzednika Pani Małgorzaty lecz jak to określała ta osoba: "jestem związany decyzjami i uchwałami Rady Miejskiej, ja to przekaże" - więc daje to dużo do myślenia na czas obecny.

    OdpowiedzUsuń
  61. Panie Mirku! Przypuszczam jaka jest sytuacja klubu Szreniawa, wiem, że "siedzi" na niej komornik, wiem również,że źle sie kojarzy, bo zniszczył ją wiadomo kto, wiem, wiem, ale mam prośbę podnieście To z upadku i niech dzieci i młodzież nie płaci brakiem treningów za dawna głupotę dorosłych. Sama jestem mamą dziewczyny, która trenuje w tym klubie. Co chwilę wisiało widmo likwidacji, brak trenerów była normą, dziewczyny zawzięcie trenowały same, nie poddawały się ani na chwilę. Na wyjazdy zbieraliśmy kasę czasem prywatnie, angażowałam się jeszcze 2 lata temu społecznie,ale...zniechęcono mnie i przez ubiegły rok dałam spokój. Ma Pan mojego e-maila, więc proszę napisać, jeżeli interesuje Pana coś więcej, jeżeli trzeba możemy pomóc. Tylko niech oni nadal trenują...jeżeli to możliwe proszę nie puszczać tego komentarza, bo to tak naprawdę info do Pana.PZDR.

    OdpowiedzUsuń
  62. po prostu jak masz uwagi i pomysły to idź do urzędu i na pewno p. Burmistrz Cię przyjmie a nie gadaj " z powodu braku kontaktu z Panią Burmistrz".Jak byłeś/byłaś w całkowitej opozycji to czego się obawiasz? na pewno Cię przyjmie.Co Ty jesteś jakimś prorokiem że Ciebie trzeba szukać i z Tobą ma się kontaktować? Nie twórz jakiejś teorii spiskowej, Idź i działaj, bez obaw, gadać każdy potrafi . Burmistrz ma teraz tyle pracy, że bardzo wątpię żeby tu zaglądała.

    OdpowiedzUsuń
  63. przez Facebooka spróbuj

    OdpowiedzUsuń
  64. Panie Mirku mamy nadzieję, że będzie dużo lepiej, dlatego prosi o to żeby nasze dzieci miały regularne treningi z klubu KS SZRENIAWA bo to są naprawdę zdolne dzieciaki tylko brakuje im treningów. My jako rodzice zakupiliśmy za własne pieniądze stroje do grania dla naszych dzieci, żeby jakoś godnie wyglądali na meczach, wiele rodziców dowoziło dzieci na mecze bo nie było środka transportu. Oddając na was głos liczę że teraz wszystko się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  65. Jeżeli ktoś miał drogę do samego domu,wybudował się i drogę tą miała w obowiązku utrzymywać gmina to nie powinno wogóle być takiej sytuacji że latami nie może do domu dojechać bo gmina drogi nie utrzymuje.Już po pierwszym zgłoszeniu do sołtysa czy gminy przejezdność jak najszybciej powinna zostać udostępniona.Po zgłoszeniu urzędnicy odpowiadają za życie za zdrowie tych osób i wszystkich innych użytkowników drogi.Jak to możliwe że sołtys z gminą ciągnęli to latami .

    OdpowiedzUsuń
  66. A co to jest ? Błaganie pana CH. ? No bez przesady. Oni mają się tym zająć a nie żeby ich brać na litość. Widze że wszyscy tylko p. Mirku, p. Mirku. Mają się tym zająć i koniec , a nie jakieś "jak trzeba to pomożemy". Srodki i na to mają się znaleść. BŁAGANIE-SMIESZNE

    OdpowiedzUsuń
  67. A tak to możliwe że Sołtys nie mowiła że do nich są drogi i ze gmina powinna je utrzymywać. Nikt przecież nie ma mapy całej wsi ani rozpiski co kto ma w utrzymaniu.Przedstawiała ze musi do nich dopiero tyczyc i to jeszcze jakoś tak okrężnie po wielu działkach ,mieli czekać a gmina pracowała nad tym kilka lat .Nikt się we wsi nie sprzeciwiał bo jak to do nich i trzeba to spoko.Teraz widzimy że ci zostali wykorzystani tylko jako przykrywka do realizacji celów innych ludzi którzy mieli rolne bez dróg a pasowło za gminną kasę podziały porobić, akty notarialne i księgi popisać i koniecznie gminne mieć bo tak korzystniej przy zmianie planow . Z nas mieszkancow zrobiono idiotow. Pani Sołtys -na pewno do nich żeście to tyczyli ? to dlaczego tym też nie dojadą ? Który rok już te słupki w trawie stoją co gmina wstawiła a teren całkowicie nieprzejezdny.Ile lat ci ludzie mają jeszcze czekać i na co. Oszukała Pani nas wszystkich !!! to były nasze wspólne pieniądze wsi !!! Jak komuś marzyła się droga do rolnego pólka to sam mógł sobie drogę wytyczyć a potem gminie oddać ( za darmo ) Nadal jest pani Sołtysem i odpowiada za drogi gminne, pieniądze chyba jeszcze są skoro i na asfalty były, proszę wiec wybudować teraz drogę do SAMEGO DOMU p. Wrony zimy nie ma nic nie stoi na przeszkodzie.

    OdpowiedzUsuń
  68. ~szara rzeczywistość codzienności9 grudnia 2014 05:07

    Odnoszę się do komentarza powyżej.
    W czasach XXI wieku, ery informatyzacji, tworzeniu e-biur brak kontaktu tego typu jest zaniedbaniem i to należy jak najszybciej usunąć. Właśnie napięty plan dnia na jaki zwracasz uwagę powoduję, iż ten środek przekazu, łączność email itp, staje się poważnym nie zastąpionym narzędziem pracy. a praca współczesna to praktycznie od świtu do zmroku ( obecnie troszku dłużej), Nikt nie jest omnibusem wiedzy, więc skumulowane wskazówki nie są ujmą a jak powtarzam DOBRY MENADŻER korzysta z obserwacji a do takich jedyny taki obecnie publiczny blog należy. Inaczej mówiąc bezpośredni głos mieszkańców. Czas Pani Burmistrz jak i mój jest cenny, więc ta forma przekazu jest szybsza i tańsza. Doszukiwanie się czy ktoś jest / był za czy przeciw i od tego uzależnienie kontaktów to już przejaw dyskryminacji, rasizmu. Każdy ma takie samo prawo, żyjemy w Polsce a nie w Korei Północnej. Zaś majestatyczny i jedyny kontakt bezpośredni jest moim zdaniem schedą po poprzedniku. Jeżeli ktoś piszę konstruktywnie to po prostu z kimś dzieli się wiedzą. Nie jest to forma wymądrzania się tylko konkretne wskazówki wynikające z obserwacji i własnej wiedzy. które mają być iskierką do kreatywności w rozwijaniu tematu wśród mieszkańców jak i pomocą dla adresatów jak to wyżej wskazuje. Tą "burzę mózgów" którą tu chcę rozpętać ma poszerzyć świadomość mieszkańców, wskazać sposoby załatwiania spraw niejednokrotnie banalnych. Potrzebne tu jest konstruktywne włączenie się myślących, w ten wir, interesowania się NASZĄ małą OJCZYZNĄ. Nie bądźmy zawistni, pomagajmy sobie, rozwiązujmy problemy. Urząd Gminy jest miejscem publicznym i nie bójmy się upubliczniać wszelkich działań które tam zachodzą.

    OdpowiedzUsuń
  69. Księga Wieczysta Gminy dostępna w internecie. Droga nr 221/1 poł. w Olchawie - własność Gmina Nowy Wiśnicz. Droga nr.223 poł. w Olchawie własność Gmina Nowy Wiśnicz. Przejęte dawno, jednym Aktem w tym samym dniu i roku od Parafii.A teraz mapa ewidencyjna.Droga 221/1 dochodzi bezpośrednio do działki na której mieszka p. W. stanowi również dojazd do wieli innych działek leżących w jej rejonie.A jednak zachodziła dziwna potrzeba aby do działki p. W. tyczyć. I tyczono, przez parę lat od identycznej drogi jak tamta , ale o nr. 223 i dalej tak poprzez 6 różnych pól i póletek róznych właścicieli . Wszystko od A do Z finansowane z kasy gminy.Tyle zachodu kasy i po co ? skoro nadal fizycznego dojazdu nie ma.Nie źle Was ta p. Sołtys robiła w konia.Ale jak już tak to rozegrała to mogła chociaż robotę dokończyć i to podsypać i udostepnić w końcu tyle lat ludzie męczyli się z drogą i czekali .Teraz przed wyborami rzucili im na odczepne auto kamienia do rozniesienia sobie łopatą na popruszenie kawałka kolein ,na drogę tą pierwszą nr. 221/1 że by się uspokoili bo trochę za głośno było .To się dopiero nazywa kpina z ludzi !!! a innym asfalciki kładli...

    OdpowiedzUsuń
  70. bezczelność i chamstwo ale spokojnie już się wszystkim pomału odwraca.Najdłużej czekali więc nowa władza potraktuje ich priorytetowo, a te asfalty to tylko kłopot i zgryzota dla tych co się zechcą teraz pobudować. Jeszcze żałować będą i klnąć na tych co im je ukleili. gdzie to 2,5 metra to nie ma absolutnie przejazdu do budowy to przejście.

    OdpowiedzUsuń
  71. To nie jest błaganie, tylko czytając wpisy wyżej, to aż głowa boli, mądra "gosia" cyt. Chcesz by twoje dziecko trenowało w KS Szreniawa płać. Co to ma być by Gmina dopłacała do dzieci, które są podwożone na trening samochodami (auto znaczy). Jak cię nie stać to niech się malenki(ka) raczej zajmie malowaniem w domciu, czytaniem lektur (z tym są zawsze kłopoty – piszę jako nauczycielka – Gosiu Ty jestes nauczycielką i takie rzeczy piszesz. Nauka oczywiście na pierwszym miejscu, ale sport równie ważny. Mądra nauczycielko za wszystko mamy płacić, a co jeżeli nas nie stać?Dla Twojej wiadomości tez jestem nauczycielem i wstydzę się, że takie bzdury piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  72. ~szara rzeczywistość codzienności9 grudnia 2014 07:49

    Do "SUCHO"
    Napisz jakiego typu informacje / wiadomości powinny być na tej stronie twoim zdaniem. Czy obecny pakiet informacyjny jest ok?

    OdpowiedzUsuń
  73. nie stać cię, nie wysyłaj pociech do KS Szreniawa, niech w domu gnój grabią, nikt do ’cię’ dopłacać nie będzie. Za darmo umarło

    OdpowiedzUsuń
  74. Panu chyba podziękujemy...

    OdpowiedzUsuń
  75. ~DROGA W OLCHAWIE9 grudnia 2014 09:45

    Ja apeluję do nowej Radnej Olchawy i Władzy.Niech się w tej sprawie kieruje swoim mądrym rozumem i faktycznymi możliwościami,zaś ludzi nie słucha szczególnie tych od 223 ani pani Sołtys . Już wystarczy tych głupot.Najwyższa pora położyć kres tej krzywdzie.Albo gmina ma na to i robi jednym zamachem calutki ten nowy odcinek do samego ich domu jak sobie sama powytyczała, przypominam że jest odcinek i w poprzek góry, wymagający nadbudowy i porządnego odprowadzenia wód , albo odrzuca ten pomysł i bierze się rzetelnie za utrzymanie do nich dojazdu poprzez drogę 221/1 tak jak mają . Nie może być tak że znowu ktoś nakręci głupoty bo będzie miał interes od 223 a gmina urobi jakiś kawałek tyle co komuś do pól i stop bo nie ma kasy a na resztę znowu latami będą czekać i dalej ani tu ani tam.., - dobry duszek.

    OdpowiedzUsuń
  76. ~do "twoja gosia"9 grudnia 2014 09:49

    Pani chyba wcale nie jest nauczycielką. Tylko tak pani pisze. A jeżeli się mylę to naprawdę współczuję tym biednym dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  77. Ja też apeluję,że przy drodze 221/1 w Olchawie i poprzez tą drogę tak samo ludzie mają różne działki i dojazd do działek i też chcieli by poprzekształcać.221/1 to nie jest droga tylko do p. Wrony. to droga gminna wspólna do wielu działek . Nic tylko 223 i 223 a po drugiej stronie przy 221/1 to co ? właściciele wybrakowani,gorszej kategorii ? Też chcą mieć dobrą drogę . Na żywca próbujecie przeciągnąć panią Wronę z jej drogi do swojej bo ona i tak na końcu to się kiedyś może do niej zrobi albo i nie, pretekst dobry będzie a między czasie pozałatwia się sobie swoje interesy. Jak żeście tacy tam dobrzy to dlaczego nie stanęliście za nimi i nie robili do nich drogi, były pieniądze , tylko asfalty kiełbaski pod siebie i koniec . Słusznie piszesz niech się radna dobrze zastanowi i niech pomyśli a fałszywości nie słucha .Jakby nie kazali im czekać na nową drogę i nie wciskali kłamstw i kitu to już dawno by ten dojazd mieli A tak to ni tu ni tam.

    OdpowiedzUsuń
  78. spróbowałem, ale szanowny Pan Chodur nie zareagował, dam se spokój z nadskakiwaniem przewodniczącemu

    OdpowiedzUsuń
  79. Panie Mirku odpowiem na "to coś"-do mamy. Współczuję twoim dzieciom,że mają takiego rodzica. Tak się składa,że nie mamy gnoju, bo nie mam gospodarki, ale jeżeli byłaby taka potrzeba, to by to robiły. A do mnie nie trzeba dopłacać, bo pieniądze na sport są, a jak na razie to ja dopłacałam, żeby dzieci mogły trenować i unikać kontaktu z takim kimś jak ty (celowo przez małe "t") Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  80. Co za jezyk ? Jak panu/pani nie wstyd. Troche kultury. Jak pan/pani niema nic madrego do napisania to lepiej siedziec spokojnie a nie wymadrzac sie i pisac głupot. Panie Mirku takie komentarze nalezy blokowac.

    OdpowiedzUsuń
  81. i tak uważam, że bijesz pianę, może tego nie czujesz ale z nutką agresji, no może zazdrości..
    ps. za długie posty. Pokazujesz, że masz dużo pomysłów (zresztą całkiem dobrych) ale chcesz je sprzedać troszku na siłę. Już jeden na siłę uczył demokracji i zmieniło się to przeciw niemu....pozdrawiam. Rasizm ? :) ojej

    OdpowiedzUsuń
  82. ps. też jestem za upublicznianiem jak największej ilości informacji ale urząd musi to robić z głową, a chyba urzędnicy nasi nie są jeszcze na takie działania gotowi. poczekajmy jeszcze chwilkę - rozruch jest trudny...

    OdpowiedzUsuń
  83. Pani Lesiu, gratulujemy!Sprawiedliwości stało się zadość!

    OdpowiedzUsuń
  84. Chwila. Ja mam wszystkie listy nowej Pani Burmistrz i nie jestem Andrzejem. Więc jakie chwila, czas, poukładanie, w listach plan był więc do realizacji, bo czas ucieka.

    OdpowiedzUsuń
  85. ~nic niewiadomo9 grudnia 2014 14:45

    Pani Burmistrz już pracuje a jakie rada ustaliła jej wynagrodzenie? No nie myślę, że będzie brać najwyższe w powiecie jak jej poprzednik.
    Teraz trzeba oszczędzać.

    OdpowiedzUsuń
  86. "Pani Burmistrz nie Święty Mikołaj" - cóż za trafne określenie, a jednak błędne. Utwardzenie dróg ruchu publicznego, leży w obowiązkach gminy, szły wybory zaczeli robić najmniejsze pierdoły za przeproszeniem, a wybory się skończyły i będzie jeszcze gorzej niż za czasów pana Gaworczyka. Natomiast co do "ho ho" ciekawe jestem o jakich drogach mowa, bo jeżeli o prywatnych, to co się dziwić, że dofinansowania na kamień nawet nie dostajecie? Zrzeknijcie się drogi, wejdzie w kryterium publicznej i się doczekacie, na naszej ulicy też kamienia gmina nie dała, mieszkańcy sami się zrzucili i kamień kupili. Więc nie wyolbrzymiaj, że ludzi do domów donoszą na plecach (?) bo to żadnego sensu nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  87. tyle się mówi o dzieciach żadnych działań szreniawa padła niema gdzie trenować nawet plac zabaw zamknienty w tygodniu już 3 tydzień kto tym żądzi jak długo mamy czekać to wstyd i jak zwlykle nie bendzie winych

    OdpowiedzUsuń
  88. ~tyle w temacie10 grudnia 2014 02:14

    Gdyby chodziło o rewię mody to nikt by jej nie kazał czytać o uroczystościach oficjalnych!

    OdpowiedzUsuń
  89. ~jak robić ? - podpowiedź.10 grudnia 2014 02:51

    W planach była i jest budowa obydwu dróg 223 i 221/1 a następnie połączenie ich ze sobą . Należy teraz kontynuować budowę 221/1 i łączyć. Tyczenie nowego odcinka od 223 było tylko w celu rychlejszego połączenia i nie koniecznie było brane pod uwagę już jako grunt pod budowę gdyż gospodarstwo p. W. posiada własną gminną drogę.Miało ono tylko na celu utworzenie drogi gminnej dla niektórych innych działek rolnych do zmiany planów z.p. jak też i pod Uchwałę.Albowiem droga 223 Uchwałą Rady Miasta stała się drogą publiczną lecz była i jest tylko do jednego domu , wiec należało pod Uchwałę ,,doklepać" kilka działek .Jest ślepa, publiczna taką być nie może dlatego co rychlej należy łączyć. A ze budowano asfalt na 223 tylko do jednego domu,cóż tylko dotąd publiczne , nowy wydzielony odcinek to już niestety wewnętrzne.

    OdpowiedzUsuń
  90. ~duuuuuża rodzina10 grudnia 2014 03:36

    Zamiast utwardzać tam gdzie mieli , przez 3 kadencje tworzyli im nowy dojazd załatwiając w tym czasie wcale nie ich a jak się okazało jedynie tylko własne interesy, bo tym nowym nie są w stanie nawet na nogach przejść. Paskudnie wykorzystaliście ich jako przykrywkę. Nie źle żeście pobawili się ich kosztem jak wam nie wstyd!!!Podobno nowa Radna już tam chodziła. I podobno za namową,,interesantów" znowu próbuje wkręcać ich w ten głupi nowy dojazd. Pani Sopata,czy jest Pani w stanie teraz wybudować cały ten dojazd do ich działki ??? bo jak nie ,to niech Pani przestanie pierdół,,interesantów " słuchać , na nowo mózg ludziom lansować albo znowu jak poprzedniczka tworzyć im go przez kilka kadencji i powielać te same głupoty.Niech się Pani zajmie drogą co mieli i maja ,da kamień koparkę gdzie trzeba i tyle.Patrzeć nie można co wyprawiacie już z tymi dzieciakami tam. Niech się Wam nie wydaje że ci ludzie są sami bo nie są, pokazaliśmy raz na wyborach i pokażemy za 4 lata też jak trzeba będzie. Będziecie pod naszym czujnym okiem. Zyczę powodzenia i rychłej budowy.

    OdpowiedzUsuń
  91. Zamiast myśleć o wynagrodzeniu burmistrza to pomyślcie co pozostawił S.G. Nie przekazał gminy jak przystało na "fakt skończenia włodarzowania" takie wydarzenia mają miejsca, ale gdy ludzie są uczciwi i nie mają nic na sumieniu. Vice ni stąd ni z owąd stała się kierownikiem inwestycji!!!!!! Szok!!! Samowolka. Kto na to przyzwolił i jakim prawem? A na dodatek jest na wolnym. Podobnie jak niektórzy. Powiedzcie jak te osoby pokarzą się wśród mieszkańców??

    OdpowiedzUsuń
  92. Panie Mirku
    Jako mieszkaniec Olchawy, też dodam kilka słów. Chodziłam na zebrania wiejskie, na każdym poruszaliśmy jako mieszkańcy potrzebę budowy chodnika, dlaczego my mieszkańcy od szkoły (przedszkola) do końca jesteśmy zawsze gorsi?? "Lepsza" część gminy ma chodnik. My też mamy małe dzieci, sami też chodzimy i tylko pobocze zostaje, gdy w ogóle ono jest. Np. na zakręcie są postawione barierki i teraz to nawet nie ma gdzie uskoczyć przed samochodem. Też chcielibyśmy pójść na spacer z wózkami, rowerkami jak inni mieszkańcy. Bardzo proszę przyjrzeć się temu. I jeszcze druga sprawa, taka błaha, ale czy jest możliwość postawienia kosza na śmieci na przystanku na końcu Olchawy? Taki kosz jest w centrum, a u nas nawet tego nie ma. A wiadomo jak wygląda przystanek, choćby ktoś chciał buty wytrzeć w chusteczkę to przy takiej pogodzie brudnej do plecaka czy torby nie wsadzi, tylko na ziemię. Kosz to nie jest majątek, dajcie nam choć to a chodnik proszę przemyśleć. Nie mówię już o wodociągu, którego nasza część miejscowości też nie posiada.

    OdpowiedzUsuń
  93. Pani Burmistrz to Wielka Kobieta z Dużą Klasą :)

    OdpowiedzUsuń
  94. ~szara rzeczywistość codzienności10 grudnia 2014 14:05

    Z ciekawostek ze STOLICY:
    Skarb Państwa może starać się o zamek w Nowym Wiśniczu na podstawie przepisów o majątkach porzuconych.

    W piątek 5 grudnia 2014 roku Sąd Najwyższy podjął uchwałę dotyczącą sporu między Skarbem Państwa a rodem Lubomirskich o własność zamku w Nowym Wiśniczu. Jest korzystna dla Skarbu Państwa. Pozwoli zastosować uproszczony i tańszy tryb przejmowania nieruchomości na własność. Jest to tzw. przemilczenie.

    OdpowiedzUsuń
  95. ~szara rzeczywistość codzienności10 grudnia 2014 14:20

    Z tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy:
    Przetargi na ziemie w starym Wiśniczu, Kobylu i Muchówce.
    Licytacja bodajże w Olchawie.
    I coś z komornika w Starym Wiśniczu, bliżej Kopalin.

    OdpowiedzUsuń
  96. ~szara rzeczywistość codzienności10 grudnia 2014 15:24

    DROGI GMINNE.
    Powinny być własnością Gminy i tylko z takim statusem własności muszą być. W niektórych przypadkach może ze względu na realizację nałożonego zadania zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, Gmina przejąć w Zarząd drogę wewnętrzną nie będącą jej własnością.
    Sprawa p.W w Olchawie po ciekawych i merytorycznych komentarzach dopiero rozjaśniła mi o co tu chodzi. Ogólnie mówiąc namieszanie i próba lepszego usytuowania dodatkowej drogi gminnej utworzonej obok istniejącej a nie mającej silnego lobbingu spowodowała to zamieszanie. Dochodzi tu jeszcze na siłę wmówienie, że dojazd ma być z tej strony ( gdzie niema faktycznego na gruncie dojazdu). Chyba to dobrze zrozumiałem.
    Zapewne takie sytuacje w naszej Gminie są nagminne i należy to uporządkować i nie ma na co czekać. Gmina musi regulować stany prawne dróg, przejmując je we własność. Niech to będzie czy to darowizna, zasiedzenie czy też wykup. Wszystko zależne od interesu społecznego i polityki rozwoju konkretnej miejscowości. Kolejną formą prawną powinno być uregulowania wszelkiego rodzaju przegonów pomiędzy sąsiadującymi ze sobą działkami i tu polityka gminny powinna tę kwestię wręcz wymuszać nie tylko podczas próby budowy nowego domu. Opracowywane plany zagospodarowania które powinny w niedługim czasie być wyłożone dla większości miejscowości gminy powinny zawierać również aktualny stan dróg jak i działki objęte przekwalifikowaniem muszą mieć uregulowany stan prawny z dojazdem. A zdarzało się w przeszłości że tak nie było (działka w szczerym polu przekwalifikowana na budowlaną bez dojazdu).
    Na dzień dzisiejszy ukazanie mieszkańcom aktualnego stanu prawnego dróg w poszczególnych miejscowościach zobrazuje w jakim temacie się poruszamy. Zmotywuje do działań i w końcu pozałatwiania ciążących zaniedbań. Każdy dom, budynek mieszkalnych ma mieć prawnie zagwarantowany dojazd. Moim zdaniem każda droga przynajmniej do dwóch obecnie istniejących domostw, powinna być kwalifikowana do obowiązku przez Gminę zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej i w jej interesie to, powinna zabiegać o utworzenie tam drogi gminnej lub przejęcia w zarząd.
    Dla chcących coś podglądnąć na mapach geodezyjnych proponuję portal geoportal.gov.pl gdzie znajdują się owe mapy.
    Do Urzędu Gminy apeluję o komunikat z informacjami i losie prac nad zmianami przestrzennych planów zagospodarowania, o ich planownych terminach wyłożenia.
    Również ponawiam apel o pokazanie na stronie urzędu map własności dróg w poszczególnych miejscowościach.
    Jeżeli mieszkańców interesują tzw pasy drogowe mogę przedstawić moją wiedzę i doświadczenia na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  97. Czytając komentarze aż włos na głowie się jeży. Polacy to taki dziwny naród, który w sytuacji zagrożenia potrafi się zjednoczyć, zapomnieć o waśniach, sporach i razem przeciwstawić się ciemiężcy. To też ludzie którzy wszystko umieją zrobić lepiej i solidniej stojąc z boku. A z drugiej strony to ludzie, którzy codziennie skaczą sobie do gardeł, utopili by cię w łyżce wody, po trupach do celu, żeby kasy było więcej i więcej, byle im żyło się lepiej. Nigdy nie będzie tak żeby wszyscy byli zadowoleni z rozwiązania. Zawsze będzie ktoś, kto będzie pokrzywdzony bądź będzie miał ale na tym niestety polega kompromis. Dlatego Panie Mirku chylę czoła przed Panem, całą radą a w szczególności przed Panią Burmistrz. Zadanie którego się państwo podjęliście nie jest zadaniem łatwym. Wiele rzeczy trzeba uzdrowić, poprawić, zmienić tak żeby ta nasza rzeczywistość w gminie była lepsza. Tym bardziej że na każdym kroku mamy korupcję, kolesiostwo i załatwianie. Ja już dostrzegam pewną pozytywną zmianę. Na stronie gminy w końcu pojawiają się informacje z wyprzedzeniem i jakiekolwiek informacje. Strona internetowa musi żyć gminą, informować ludzi a nie wegetować. Myślę że w ciągu 6 miesięcy uda się radzie i Pani burmistrz ogarnąć choć trochę tę kuwetę i zaczniecie powoli realizować swoje cele i założenia w gminie.

    OdpowiedzUsuń
  98. W jednym komentarzu przeczytałem , że P.Vice Burmistrz jest teraz szefem inwestycji. Może to i dobrze. Niech teraz naprawia to co zostało SPARTACZONE , niech zobaczy przez normalne" okulary ", jak to wszystko wygląda. Myślę,że wiele ludzi odwiedzi Jej gabinet i będzie domagało się naprawy spartaczonych inwestycji. Niestety to na P. Burmistrz spadnie cały ciężar naprawy , ale P. Burmistrz powinna / moim zdaniem/ wymagać aby tymi sprawami zajęła się była v-ce Burmistrz, do czasu zajmowania stanowiska. Dziwią mnie niektóre komentarze, czyżby piszący nie zdawali sobie sprawy co zostawił po sobie były Burmistrz? Trzeba dużo czasu , żeby to ogarnąć i naprawić. Cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  99. ~szara rzeczywistość codzienności11 grudnia 2014 03:20

    Co, kto i co dzieje się w Urzędzie Gminy tak naprawdę nie wiadomo.
    Możemy domniemywać na bazie komentarzy tu podawanych, przez trudno powiedzieć, czy oficjalne źródła informacji oraz plotek krążących po gminie.
    Powtarzam już do znudzenia - INFORMACJA.
    To jak Urząd funkcjonuje, kto zajmuje stanowiska, z imienia i nazwiska powinniśmy znać. Tu nie działa ochrona danych osobowych. To jest informacja publiczna i nie wiem w czym problem by w końcu te dane pojawiły się na stronie urzędowej. Zresztą w strukturze strony jest na to miejsce.
    Dużo osób chyba zdaje sobie sprawę jak były za poprzednika Pani Burmistrz ale to są domniemania, zaś gdzie fakty, dowody?
    Czy po prostu ich nie ma? Czy to była tylko propaganda kilku osób???
    FAKTY - INFORMACJA.
    Czy mamy milczeć, nie dowiadywać się, nie domagać się, nie oczekiwać na rzetelną informacje. Mamy czekać, nie przeszkadzać by ktoś to ogarnął i po swojemu naprawił i wówczas stwierdził oficjalnie - sytuacja zażegnana - już kochani mieszkańcy jest dobrze.
    Żyjemy w XXI wieku, nowoczesnym, postępowym i oby to też było w NASZEJ GMINIE.

    OdpowiedzUsuń
  100. ~jasna rzeczywistość11 grudnia 2014 03:42

    oj ,,szara " to ty nie wiesz że ta pani ośmieliła się już wiele lat temu głośno wytknąć włodarzowi że pewną rzecz robi po prostu niezgodnie z prawem, no i wtedy zaczęła się jej gehenna . A że we wsi jedna osoba była i Sołtysem i Radną oczywiście murem za , to jak tylko mogła dolewała jeszcze do tego kielicha goryczy. Rada też nie pomogła , kpiła z kolejno napływających skarg , wydając Uchwały niezgodne z prawem które Wojewoda znów kolejno unieważniał i tak lata szły i błędne koło . Kara dla przykładu gdy by ktoś jeszcze ośmielił się .Był kamień- nie dla nich ,było na betony,asfalty -nie dla nich,było na koparki -nie dla nich, wszystkim odśnieżali ich jednych celowo zostawiali. Na zgłoszenie nie raz interweniowała Policja o brak przejścia przez gminną , wtedy dopiero kierowano sprzęt odśnieżający.No i było tworzenie tego nowego dojazdu od innej drogi , okrężnie, przez obce rolne pola, trwające parę lat ale za to jakże skutecznie blokujące starania o utwardzanie i utrzymywanie drogi tej którą mieli.I wydzielono no i co ? i nic . Dwa słupki stoją, idą kolejne lata a tym co wydzielili przejechać się nie da ,a nawet trudno przejść,no to jak korzystać z drogi ? Były finanse dla wsi , masa kamienia, koparki, bawiła się władza w asfalty a dla nich znowu nie było nic, nawet odpowiedzi na pisma.Na blogu był dym to rzucili im na sam koniec auto kamienia na ich starą drogę z łopatą do ręki niech mają zajęcie i nie dymią bo szkodzą wyborom.

    OdpowiedzUsuń
  101. Moim zdaniem. Miała być zmiana planów tak ? Ludziska mieli działki rolne tak ? Wiadomo, droga gminy gwarantuje możliwość przekształcenia na budowlany a bynajmniej bardzo pomaga w osiągnięciu celu. Tylko skąd tu jeszcze taką wziąć, za co sfinansować a i czasu niewiele. I taki to, że ładnie to nazwę sposób ,, wymyślili " Za gminne ,działka po działce,byle tylko na mapie było . Pretekst potrzebny był jeszcze , bo gmina ot tak nikomu do rolnych nie robi i nie finansuje co najwyżej gotowe może przejąć. I pretekst tez się znalazł ,cel osiagnięto a że ktoś tam nie przejedzie, oj tam oj tam a dyć przecie ma swoją starą drogę niech sobie tam jeździ ile chce. Może głowa wsi przemówi wreszcie prawdą w tej sprawie a dyć i tak nie ma już nic do stracenia bo wszyscy ją opuścili a im chociaż by na koniec pomogła za te całe lata trudów czy krzywdy.

    OdpowiedzUsuń
  102. ~do przemyślenia11 grudnia 2014 05:08

    Pierwszy podpisany tekst na wisniczaninie.
    "Stanisław Gaworczyk
    z Rodziną,Przyjaciółmi,Koleżankami i Kolegami
    z samorządu i Zarządu
    Gminnego Związku OSP RP"

    OdpowiedzUsuń
  103. ~sprawiedliwosć Olchawska11 grudnia 2014 05:24

    Na górze w komentarzu czytam ,, albowiem droga 223 Uchwałą Rady Miasta stała się drogą publiczną" - chodziło oczywiście o Olchawę ( faktycznie,jest na BIP) ŻEEEE COOO ???????!!!!!!! Droga 223 to ta do góry koło dawnej plebanii ale tylko pod ten pierwszy na górze dom . A ci starzy radni to wiedzieli wogóle co to znaczy droga publiczna ? jaki szereg wymagań musi mieć spełnionych taka droga żeby mieć status publicznej ? jaką budowę, parametry, ciąg jezdny ,ciąg pieszy , pobocza ,,ofosowania, oznakowania itd.Nie można nadać byle wiejskiej drożynie statusu drogi publicznej dopuki nie spełnia w całości co do jednego z wymogów jakie zgodnie z prawem musi taka spełniać.Ta Uchwała jest niezgodna z prawem !!! czyli nieważna, a co za tym idzie jeżeli budowano ją przed wyborczo asfalcikiem z puli pieniędzy przeznaczonych na drogi publiczne to jest to i oszustwo i przestępstwo.Pani Sołtys ,cóż to Pani wyczynia ! naprawdę tak spieszno Pani za kraty ?A i na budowę też raczej pozwolenia nie było bo jakże starostwo mogło by je w takiej formie wydać ,tu status publicznej a tu tylko biedna parówka na 2,5 i nic więcej . Zwijaj Pani ten asfalt czym prędzej a Uwałę do kosza. Teraz taczki, łopata i przewozić ten kamień z pod asfaltu na drogę do Pani Wrony gdzie powinien w pierwszej kolejności być,bo na tej utwardzone już było. Skoro oni łopatą mogli to dlaczego by Pani nie,w końcu niech ten naprawia co narobił.

    OdpowiedzUsuń
  104. ~czekamy, patrzymy11 grudnia 2014 07:36

    Pani Sopata sobie z tym poradzi pod warunkiem ze nie będzie się słuchać ani pani Sołtys ani tym bardziej tych od tej drogi pseudo - publicznej , co zasłaniają się panią Wroną a tak po prawdzie nie jej a tylko i wyłącznie swojego interesu patrzą ,co już właśnie pokazali.Pani Anetka musi myśleć o tym żeby do ich zabudowań utwardzić i to jak najszybciej najkrótszym i najmniej kosztownym odcinkiem a nie kawałek komuś gdzieś do rolnego pola i dalej czekać tylko dlatego bo komuś się tak podoba żeby budować po dojazdach , albo mu się marzy utwardzona do pola.Radna musi pamiętać że od czasu objęcia funkcji jest odpowiedzialna za zdrowie i życie ludzi.I wpierw robi się i udostępnia do budynków a na końcu pierdoły czy luksusy.

    OdpowiedzUsuń
  105. Mam nadzieje że ten Staniaław odpowie i to szybko za te przekrety. Żeby w takim stanie zostawić Urząd to niepojęte. Jak On wyjdzie na miasto ? Chyba ze nie wyjdzie ? Współczuje pani burmistrz

    OdpowiedzUsuń
  106. w jednym roku sprawy papierkowe i geodezyjne,w drugim roku wyrównać i utwardzić proste jak bat że prościejsze być nie może . no ale jak się tyczy po to żeby nie zrobić no to nie 3 ale i 30 kadencji można robić.

    OdpowiedzUsuń
  107. a bo oni to się znali na prawie czy przepisach ? trzeba uchwalić, to trzeba ręka do góry i po sprawie.Pewnie żaden nie widział jej nawet na oczy.

    OdpowiedzUsuń
  108. Pani Burmistrz, nie możesz zaufać wszystkim pracownikom, ponieważ wielu z nich robiło tak jak im Pan kazał. I tak robili niestety, a powinni się przeciwstawiać i wykonywać wszystko zgodnie z prawem. Kontrola urzędu jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  109. Zwijaj Pani zwijaj ten czarny naleśniczek zanim jeszcze przeczyta to pani Wrona i załatwi co trzeba , dla nich nic pani nie zrobiła a obok takie cyrki i wylewne gesty a równy podział środków według sprawiedliwości społecznej gdzie.Rodzina ,swój, tu układy ,układziki ,zależności . Dobrze że zmieniliśmy was teraz będzie jak w tej przypowieści biblijnej że ostatni będą pierwszymi a pierwsi ostatnimi.A pani to już definitywnie podziękujemy ,jest już nowy kompetentny kandydat na Sołtysa.

    OdpowiedzUsuń
  110. tylko skąd wziąć taką niezależną kontrolę, jest wogóle taka?

    OdpowiedzUsuń
  111. ~Nie jestem pracownikiem tego urzędu.12 grudnia 2014 05:15

    Pracownik który "robi co im pan kazał" pewnie będzie potrafił również robić co Pani każe.
    Ważne czy jest fachowcem i zna się na swojej robocie. Wiadomo że po zmianie władzy jest masa chętnych na ciepłe posadki, tylko pamiętajcie że liczy się fachowość, zwłaszcza w trudnej sytuacji gminy. Nowy pracownik nawet najlepiej wykształcony będzie się uczył pracy na danym stanowisku minimum pół roku.

    OdpowiedzUsuń
  112. ~też przypowieść12 grudnia 2014 05:38

    tyle razy upominałem że : DOBRO ZRODZI DOBRO A ZŁO DO CIEBIE WRÓCI czemu nie słuchacie!!! Już wam to dużymi literami piszę . Jak nie robimy uczciwie, według prawa, lub komuś po krzywdzie to wcześniej czy później w nic się to obróci lub obróci się przeciwko nam. ZAPAMIĘTAĆ WSZYSCY !!! bo nie będę powtarzał.

    OdpowiedzUsuń
  113. Co jeszcze jest na potrzebne? Na pewno jakiś bardzo dobry pediatra w ośrodku zdrowia w Nowym Wiśniczu jednym czasem była dr Pawelec bodajże z Krakowa ale władze szybko się jej pozbyły a jest to naprawdę rewelacyjny lekarz.

    OdpowiedzUsuń
  114. W Gazecie Krakowskiej jest ciekawy artykuł burmistrz Nowego Wiśnicza. Mam pytanie czy można tak zostawić gminę nie przekazaną, nie rozliczoną. Chyba tylko u nas i za rządów SG. Czy w ostatnim dniu urzędowania kiedy wiedział, że praktycznie już nie jest burmistrzem, może zmieniać stanowiska i przedłużać umowy, wywozić meble? Chyba jest na to sposób, po prostu żądamy rozliczenia gościa, skończyła się samowolka. CZy to jest zgodne z prawem? Mamy prawników oni o tym wiedzą? Sekretarz wie?

    OdpowiedzUsuń
  115. ~do przemyślenia13 grudnia 2014 04:56

    Sekretarz? No proszę Cię? Nie kręcili razem? Zobacz sobie ile gość zarabia. Nie wiele mniej niż SG.

    OdpowiedzUsuń
  116. mozesz dziekowac FY

    OdpowiedzUsuń
  117. w końcu "Coś" za "Coś" . . .

    OdpowiedzUsuń
  118. Niema nic gorszego od "CZOPKA".
    Stanowiska niejednokrotnie obejmowane były tylko na zasadzie ...............,

    OdpowiedzUsuń
  119. Przed wyborami mowa o normalności..... Trudne sprawy powinno próbować się rozwiązać przez rozmowę, porozumienie, przecież władza miała współpracować z mieszkańcami. A tu wpis " iż będą musiały dochodzić swoich roszczeń w sądzie", skąd my to znamy, czyżby te cztery lata przebywania w ratuszu miały taki zły wpływ, gdzieś napisałeś że dużo się nauczyłeś, szkoda że tych złych nawyków.

    OdpowiedzUsuń
  120. Do mieszkańca. Tak mieszkaniec jest najważniejszy w "autostradzie". Chodzi o faktury i inne sprawy pozostawione przez byłego np. bez umów czy w inny nie zgodny sposób. To ci będą musieli rozwiązywać sprawy w sądzie i dochodzić swych roszczeń. Czytaj uważnie.

    OdpowiedzUsuń
  121. są dwie świeże wypociny u SG na stronce, z błędami ortograficznymi !! ojej, masakra. Poczekaj jak przyjdzie podsumowanie co w Gminie pan narobiłeś... żenada

    OdpowiedzUsuń
  122. a do kiedy było L4 ? zmiany stanowisk wymagały zmiany umów lub aneksów do umów.Niech ktoś sprawdzi jaką mają one datę,jak pisane w dniach zwolnienia to są nieważne bo jak kogoś w pracy nie ma to nie mógł spisać, jeżeli po no to w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  123. Te wypociny na wiśniczaninie to nie masakra tylko tragedia. Jak żyje czegoś takiego nie widziałam. Zastanawiam sie czy ten Andrzej Zjawień to faktyczny autor czy pseudonim.

    OdpowiedzUsuń
  124. zmiany umów dopuszczane są nawet na L4, urlopach itp. jeżeli są zawierane za porozumiem stron..,.

    OdpowiedzUsuń
  125. coś mi się widzi że urząd to chyba miał swojego zatrudnionego radcę prawnego ? chyba że się mylę. Jak miał to miał kto pilnować czy doradzać żeby wszystko szło zgodnie z prawem. nie powinno tam być nic nie tak, w końcu za coś się płaci radcy.

    OdpowiedzUsuń
  126. Wiśniczanin znów sie rozkręcił. A ile komentarzy. Napracował sie ten biedny człowiek. Tak pisze żeby pisać , zupełnie bez sensu. Każe pisać jakieś pozytywne komentarze na temat Gaworczyka albo byłych radnych. No ale niema takich, gdzie szukać czegoś pozytywnego. Zenada. To było do przewidzenia że będzie wiercił i zachęcał do wiercenia. Dałby sobie spokój bo nikt go nie bierze na poważnie.

    OdpowiedzUsuń
  127. ~do przemyślenia16 grudnia 2014 00:10

    "(...)od pracownika burmistrz wymagał uczciwości ,kompetencji i lojalności" - szkoda że nie wymagał tego od siebie ...

    OdpowiedzUsuń
  128. "Za czasów poprzedniego burmistrza nastąpiła pokoleniowa wymiana urzędników" - teraz będzie moralna!

    OdpowiedzUsuń
  129. "a nabór następował z zachowaniem procedur obowiązujących w danym czasie", a sekretarz np przez KILKA LAT miał P O !

    My dobrze wiemy jak było Staszku :)

    OdpowiedzUsuń
  130. Uważam ze strona wiśniczanin powinna zniknąć. Jest to oczywiście niemożliwe, ale tak uważam. Są tam artykuliki pożal sie Boże. Napisane nieporadnie, z bykami i bez jakiegokolwiek składu. Totalny bajzel. No i komentarze. Wystarczy poczytać "Urząd". Niewiem kto pisze te komentarze ale chyba jedna i ta sama osoba bo są bardzo podobne. Język w tych komentarzach z pogranicza. Wstyd nawet tam wchodzić i czytać nam osobom znających autora tych artykulików, a co dopiero jak ktoś to czyta zpoza gminy.

    OdpowiedzUsuń
  131. nabór smieszne byle byś był posłuszny i już jesteś dyrektorem szkoły zero uczciwości mamy nadzieje teraz bendzie to srawdzone troche normalnie

    OdpowiedzUsuń
  132. To jakieś nowe pojęcie demokracji a ja uważam ze autostrada powinna zniknąć !

    OdpowiedzUsuń
  133. ~z wiśniczanina17 grudnia 2014 06:08

    "A mówili ze są tacy uczciwi a ich pani pierwsza awansowała nie zeby byly uklady sa jeszcze w urzędzie pupilki biegają co chwilkę do pPani Burmistrz z kazda drobnostka zeby o nich przy awansach nie zapomniala a miało być sprawiedliwie!!!!"

    Albo Pani Burmistrz ma kreta w urzędzie, albo podsłuch w pokoju ...

    OdpowiedzUsuń
  134. A SPRAWIEDLIWIE było jak się uczciwych i wykształconych zwalniało, a zostawiało nieuków?

    OdpowiedzUsuń
  135. A ja uważam, że ktoś nie umie przełknąć PORAŻKI !!!!

    OdpowiedzUsuń
  136. No faktycznie. Pasowałoby sprawdzic gabinet pani burmistrz. Niewiadomo czy niema "pluskwy".

    OdpowiedzUsuń
  137. Ustawa o dostępie do informacji publicznej? Urzędnik powinien znać :-P

    OdpowiedzUsuń
  138. Albo ktos ma bujna wyobraźnię! Śmieszne to niczym nie poprawę puste slowa

    OdpowiedzUsuń
  139. ~do przemyślenia17 grudnia 2014 09:02

    Skądś znamy te literówki, brak polskich liter ...
    Uderz w stół ...

    OdpowiedzUsuń
  140. Prawda ! Już gdzieś czytałam takie bazgroły jakby pisane w pośpiechu. Pourywane słowa, niewiadomo o co chodzi. Totalny bajzel.

    OdpowiedzUsuń
  141. ~dziurawy ząbek17 grudnia 2014 23:51

    dentysta potrzebny w Wiśniczu jeszcze jeden albo i dwóch,takie terminy ,,,

    OdpowiedzUsuń
  142. i rodzinny lekarz żeby odciążyć pozostałych i skrócić trochę te dni oczekiwania na wizytę

    OdpowiedzUsuń
  143. pediatra pomaga u dorosłych i całkiem dobrze sobie radzi to może by dać stanowisko lekarza rodzinnego.Dzieci i tak rejestrują się w większości do innych.

    OdpowiedzUsuń
  144. było by wskazane aby wszelkie wiadomości ze szkół i przedszkoli imprezy mikołaje dnia babci i inne takie zamieszczane były na stronach szkoły czy przedszkola.Bo po to takie strony są.Zaś na stronie urzędowej miasta i gminy mieszkańcy chcieli by widzieć same poważne informacje dotyczące mieszkańców, nie zaś czytać i oglądać czyje dzieci jakie albo gdzie pojechały.Za poprzedników takimi bzdurami zapełniano stronę że by coś tam było bo coś trzeba było wrzucać.

    OdpowiedzUsuń
  145. Pani Sołtys wsi Olchawa publicznie proszona jest o ruszenie się w teren w kierunku Działów i pokazanie ludziom w jaki sposób mają się do posesji dostać lub jak w potrzebie inni mają tam dojechać !!!Pojazdy po polach, wyciąganie aut traktorem z błota to chyba nie jest sytuacja normalna. Wyhuśtała Pani pieniążki na asfalty to niech teraz robi co chce , dobrze wiedziała gdzie potrzeby są najpierwsze i najważniejsze i miała to głęboko w ..... byle tylko wybory wygrać.Za drogi gminy odpowiada Sołtys ! takie prawo.A Pani JEST SOŁTYSEM , wiec proszę iść popatrzeć i załatwić ta sprawę od ręki jak należy.Przecież chyba nie wydała Pani wszystkich pieniędzy co były na drogi do cna, wiedząc ze nie są zrobione najpilniejsze rzeczy ????!!!!

    OdpowiedzUsuń
  146. Urzędnicy od inwestycji , wyjść zza biurek, iść zobaczyć co tam będzie potrzebne , ile tego trzeba , ile tych godzin koparki potrzeba, ogłosić , może poszukać fundatorów , tyluż mamy w gminie przeróżnych mądrych i dobrych przedsiębiorców,osób prywatnych chętnych do pomocy , może ktoś chciałby wesprzeć gminę i pomóc w wybudowaniu tej drogi w Olchawie do p. W. ma niepotrzebny gruz, kamień,inny nadający się materiał , użyczy koparki na kilka godzin , przecież pani Burmistrz nie miała by chyba nic przeciwko temu a i Gmina na miarę możliwości też by coś dołożyła.Kto chce i może to pomoże kto nie chce niech siedzi i dalej na to bezprawie patrzy i niewinne kogoś karanie.Zobaczyć co i ile potrzebne, zwozić za przyzwoleniem gminy od razu do góry co kto ma i zaczynać pracę od góry nie od dołu żeby nie wyszło tak że komuś dorobiono do pola a ci ludzie dalej nie dojadą. Nie oglądajcie się na Sołtysa Ona już ,,wygrała " i dostała na wyborach zapłatę wdzięczności od tych którym robiła . Jak nie zrobiła waszej drogi to już nie zrobi.Niech karze dalej tylko niech uważa żeby ta kara pewnego dnia nie obróciła się czasem przeciwko niej samej.

    OdpowiedzUsuń
  147. Do p. Wrona wydzieliła gmina nowy dojazd od dr. 223 to odcinek o długości ok 300 metrów w tym połowa biegnie w poprzek góry co stwarza duże nakłady na nadbudowę lub wkopywania się, budowy obrzeży i odprowadzenie wód opadowych.W jesieni tego roku na dr.223 położono częściowo asfalt w ok. 1/2 długości drogi.Materiały na budowę dojazdu trzeba by dowieść przez ten asfalt co spowoduje zniszczenie i popękanie jego delikatnej nawierzchni, dlatego budowa dalszego odcinka jest zadaniem trudnym, dodatkowo niektórzy nie chcą godzić się na jego niszczenie ,co powoduje niemożność budowy dalszego odcinka.

    OdpowiedzUsuń
  148. Tak tak ! Strona UM ma służyć do informowania tego co dzieje się w urzędzie a nie w innych instytucjach. Czyżby gmina niemiała informacji swoich do przekazania ?. Czy nawet jak to ze znaleziono pieska. A co to kogo obchodzi, taka informacja powinna sie znaleść tylko i wyłącznie na rynku na tablicy ogłoszeń tam jest jej miejsce. No i bez pieczątki gminy

    OdpowiedzUsuń
  149. Tablica ogłoszeń UM to to samo co strona, więc zluzuj ...
    Ale faktycznie BIP leży i kwiczy, a przedszkolaki powinny mieć swoją stronę

    OdpowiedzUsuń
  150. A co ma ktoś do gadania czy zgadzania się. Asfalt na drodze publicznej własność gminy każdy może jeździć kiedy chce, jak chce i czym chce.Pod jeden dom na górze zrobili a dalej ludzie co samolotami mają latać bo się asfalt zepsuje ? To wpierw dojazdy trzeba było robić a asfalt na końcu . Po za tym i tak trzeba go zdjąć czym szybciej tym lepiej mniejsza kara będzie- nie widać pozwolenia na budowę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

śmieci

Przedszkole w Nowym Wiśniczu