Komisja

W dniu dzisiejszym odbyło się, trwające ponad 6 godzin, posiedzenie połączonych komisji Rady Miejskiej.

Posiedzenie bardzo burzliwe i czasami bardzo emocjonalne.

Radni i kierownicy jednostek zapoznali się z "urealnionym" projektem budżetu, który dobitnie obrazuje katastrofalną sytuację finansową Gminy Nowy Wiśnicz.

W ostatnich tygodniach wyszło na jaw, że bieżące koszty funkcjonowania gminy znacząco przekraczają możliwości budżetu, do tego w tym roku gmina spłaca  2 300 000 zł kredytów i pożyczek oraz musi spłacić około 1 500 000 zł zobowiązań z poprzedniego roku, na zapłatę których zabrakło pieniędzy do 31-go grudnia.

Gmina również musi zrealizować umowy zawarte przez poprzedniego burmistrza na kwotę ok. 1 800 000 zł co znacząco ogranicza możliwości decyzyjne w tym roku.

Aby sprostać wszystkim oczekiwaniom kosztowym zgłoszonym przez jednostki należałoby zaciągnąć kredyt co jedynie doprowadziłoby do utrwalenia obecnego stanu organizacyjnego i finansowego gminy.

Pani Burmistrz oświadczyła, że mając na uwadze stan finansów gminy oraz to, że będą musiały zostać podjęte bardzo trudne decyzje związane z redukcją kosztów jej funkcjonowania,  zwróci się na najbliższej sesji do radnych o podjęcie jeszcze raz decyzji dotyczącej jej wynagrodzenia tak aby zostało ono zmniejszone do poziomu wynagrodzenia jej poprzednika.

Najbliższa sesja odbędzie się w piątek 6-tego lutego.

 

Komentarze

  1. 6 stycznia?? Za rok?? Rzeczywiscie ma Pan problemy z datami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ~...tak uważam1 lutego 2015 00:06

    ...zwykły lapsus, a ty wyrwałeś się jak przysłowiowy ''Filip z konopi''

    OdpowiedzUsuń
  3. 6 luty to chyba nie za rok? kto tu ma problemy? I po co ta złość?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na to, że pani burmistrz to mądra kobieta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytać nie umiesz

    OdpowiedzUsuń
  6. No to teraz wyborcy,którzy byli zawiedzeni,że pani burmistrz ma takie "wysokie " wynagrodzenie,wszyscy Ci obłudnicy którzy ją tak zmieszali z błotem będą napewno zadowoleni....oczym teraz bedziecie pisać bo przecież to był główny temat...ech wstyd za tych wszystkich ludzi!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Brawo Pani Burmistrz. Wiedziałam, że jest Pani odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku!

    OdpowiedzUsuń
  8. ~urzędniczka1 lutego 2015 01:03

    Co po niektórzy mają jeszcze za wysokie wynagrodzenia. Mam nadzieję, że Pani Burmistrz z tym też zrobi porządek. Weźmie pod uwagę staż pracy w samorządzie, wykształcenie i zakres odpowiedzialności, bo poprzednik od różnych rzeczy uzależniał wynagrodzenia. I nieraz ktoś z końca tabeli zarabiał więcej niż ten z jej szczytu!

    OdpowiedzUsuń
  9. ~śmiać się czy płakać1 lutego 2015 01:56

    Ależ to przykre i pouczające.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że czeka nas więcej niespodzianek. W takim przypadku "były włodarz" powinien ponieść konsekwencje i wszyscy którzy podpisywali tak poważne dokumenty, które doprowadziły gminę do takiej sytuacji. Co na to wiśniczanin?

    OdpowiedzUsuń
  11. Była pomyłka, czytelnik miał rację :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Proszę o udzielenie informacji kto jest przewodniczacym MKRPA i Zespołu Interdyscyplinarnego w Wisniczu. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyborcy byli zli na podwyżkę i trzeba się jakoś wybielić a najlepiej sytuacją gminy i poprzednikiem.

    OdpowiedzUsuń
  14. ~koniec i kropka1 lutego 2015 06:52

    Jakby poprzednik był w porządku, to by się nim wybielać nie dało, a że nie był .... Sam sobie piwa naważył, niech pije ...

    OdpowiedzUsuń
  15. Panie Mirku myślę że już czas stawić czoło "wiśniczaninowi.pl" . Proszę coś na nich poszukać. Bo to przechodzi ludzkie pojęcie co tam wypisują .Przecież te strony czytają ludzie którzy są poza granicami kraju. Co oni myślą o Wiśniczu. Ja rozumie ze kazdy może założyć strone i pisać, ale wiśniczanin więcej szkody robi niż pożytku

    OdpowiedzUsuń
  16. Każdy rozsądny mieszkaniec gminy, widzi jakie bagno stworzył były burmistrz razem z ludźmi, którzy nadal pracują i mają się dobrze. Rozregulowali wszystko, co tylko było można. Na nasze szczęście to już przeszłość, a teraz porządki trzeba wykonać i widać kobitka zaczyna sprzątać. Długa, trudna i pod prąd praca przed panią Więckowską, bo skasować niejednego "zasłużonego" może nie być proste, Mam jednak sto procent pewności, że sobie z tym poradzi, ale efekty, to pewnie zobaczymy nieprędko, zalecam cierpliwość. Poza tym, jest elegancką, pełną energii kobietą i póki co, bądźmy dumni z wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  17. Komuś, a wiadomo komu puszczają nerwy, czyżby widmo odpowiedzialności za decyzje zbliżało się nieuchronnie, polecam tytuł na wiadomym portalu, wklejam: "Kstastrofalne zarządzanie Więckowskiej"
    więc Panie Mirku i Pani Małgorzato głowa do góry, nie tylko Wy popełniacie w natłoku spraw drobne błędy.Zanim komentarz sie pojawi pewnie tytuł na wiśniczaninie będzie poprawiony, zostawię sobie scren na pamiątkę ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Katastrofalnie to zarządzał wiadomo kto! Każdy prosty człowiek wie, że urząd gminy to jednostka samorządowa i tam właśnie powinno się pracować poprawnie i zgodnie z prawem, a wiemy jak było z SG. Mam nadzieję, że sprawiedliwość dosięgnie wszystkich którzy czuli się pewnie i bezkarnie. Zgadzam się z "witaczem" że jest jeszcze wiele ludzi tam pracujących którzy do tego stanu się przyczynili. Trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  19. W Bochni mają 18mln na inwestycję, w Wiśniczu po odliczeniu 1,8mln zobowiązań z szuflady zostało 200tyś , Dziękujemy Gaworczyku!!! Twój budżet to radosna twórczość wypiętrzania dochodów bez pokrycia...zresztą potwierdził to twój dział księgowy... Nie miałeś na to kasy, chciałeś znów wziąć kredyt... już to wiemy

    OdpowiedzUsuń
  20. ~zniecierpliwiona2 lutego 2015 08:19

    co z działkami w Królówce? kiedy wkoncu bedzie cos wiadomo?

    OdpowiedzUsuń
  21. ~po lekturze sprawozdania2 lutego 2015 08:46

    Oj, oj Panie Kargul,Jarosz i Dudek :(

    Tak dobrze żarło i zdechło :(

    Polecam lekturę sprawozdania z działalności pani Burmistrz w grudniu. Jest DOSTĘPNE na stronie urzędowej!

    Prawidłowa decyzja z Panią Naczelnik Kierepka.

    OdpowiedzUsuń
  22. Cała praca idzie w dobrym kierunku, ilość obraźliwych komentarzy na stronie bochnianina szokuje, teksty na zasadzie kopiuj- wklej, forma pisania jakbym słyszał S.G. duchy przeszłości wracają. Tylko mam pytanie skad tyle donosicieli ?

    OdpowiedzUsuń
  23. ~do zniecierpliwiona2 lutego 2015 11:21

    na komisji padł termin w połowie roku

    OdpowiedzUsuń
  24. no i wszystko wychodzi....
    http://nw.com.pl/index.php?option=com_docman&Itemid=200128
    współczuje wam

    OdpowiedzUsuń
  25. ~Agnieszka Opioła3 lutego 2015 01:03

    A jak? Zniżyć się do poziomu, to pokona doświadczeniem :D

    Zaglądać tam regularnie, to jednak zagląda wielu... Część, jak ja, tylko kilka razy, aby się przekonać, że to coś jest jak znana starszym z np poczekalni w przychodniach SPLUWACZKA. Jeśli ktoś pluć musi/lubi to proszę. Niech pluje, ale ja tego co środku oglądać nie muszę. Nie chcę zajmować się zgadywaniem kto na kogo na...rkał.
    Zasmuca jednak to, że są ludzie, którzy zamiast poczytać (lub na żywo posłuchać) co się na sesjach dzieje (np na stronie urzędu protokoły z każdej sesji) czytają wiśniczanina.

    Polecam tym, którzy wierzą w treść (i akceptują styl) zamieszczanych na Wiśniczaninie tekstów słowa burmistrza St. Gaworczyka z jego ostatniej sesji w 2014 roku. Zaprotokołowano: w gminie praktycznie już nie ma robót na które nie ma umowy...

    OdpowiedzUsuń
  26. to sa juz jakies kpiny, podobno miałą to byc teraz juz zrobione. za poł roku powiedzie ze trzeba czekac kolejne pol roku i znowu kolejny rok w plecy... SZOK

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

śmieci

Przedszkole w Nowym Wiśniczu