Sesja
W ubiegły piątek odbyła się kolejna sesja Rady Miejskiej na której podjęte zostało kilka ważnych uchwał.
Rada zmierzyła się z problemem urealnienia budżetu przygotowywanego jeszcze przez poprzedniego burmistrza. I tak okazało się, że na tą chwilę wiemy, że planowane dochody gminy należy zmniejszyć na tą chwilę o ok 3 700 000 zł. Co za tym idzie należało również zmniejszyć wydatki o podobną kwotę.
Gmina znajduje się obecnie w bardzo trudnej sytuacji finansowej z której jakoś trzeba będzie wybrnąć aby w kolejnych latach mieć możliwość prowadzenia tak potrzebnych inwestycji.
Na pewno nie będzie można dalej prowadzić polityki finansowej w taki sposób jak dotychczas.
Jako radni będziemy sie starać pilnować aby przestrzegano zasady: "wydaję tylko tyle ile mam".
Jeżeli w kolejnych miesiącach pojawią się dodatkowe pewne wpływy wtedy będą one wprowadzane do budżetu oraz wydawane po konsultacji z radnymi.
W roku 2015 na inwestycje możemy wydać w tym roku ok. 2 200 000 zł chociaż część z tych pieniędzy zostanie wydana na zapłatę faktur z roku 2015, które zostawił w "spadku" poprzedni burmistrz kupując i zamawiając nie martwiąc się o to czy będzie miał pieniądze na zapłatę.
W 2014 roku zabrakło pieniędzy na zapłatę faktur w kwocie 1 500 000 zł trzeba więc to zapłacić w tym roku.
1 800 000 złotych będziemy musieli zapłacić tytułem umów zawartych przez poprzedniego burmistrza na rok 2015. Te umowy i prace zostaną zrealizowane.
Gmina ma do spłaty w 2015 roku kredyty i pożyczki na kwotę 2 300 000 zł.
W 2014 roku, roku wyborczym, prawie wszyscy pracownicy samorządowi (oprócz nauczycieli) dostali podwyżki co okazało się ogromnym obciążeniem dla budżetu gminy.
Poniżej, treść informacji dotyczącej poziomu zatrudnienia w poszczególnych jednostkach, podanej przez Panią Burmistrz podczas sesji:
Gmina Nowy Wiśnicz zatrudnia w szkołach i jednostkach łącznie 442 osoby
1) w szkołach i przedszkolach zatrudnionych jest 170 nauczycieli
2) W urzędzie gminy zatrudnionych jest 65 osób
3) W ZUK-u - 38 osób
4) MOPS - 14 osób
5) MOK - 18 osób
6) Gminna biblioteka - 8 osób
7) Muzeum Ziemi Wiśnickiej - 16 osób
8) Środowiskowy Dom Pomocy Społecznej w Muchówce - 11 osób
9) W szkołach i innych instytucjach gminnych zatrudnionych jest 46 sprzątaczek
10) koszty wynagrodzeń pracowników administracji - bez kosztów nauczycieli - szkoły w Nowym Wiśniczu wynoszą 350 000 zł rocznie.
11) Roczny koszt utrzymania w obecnym kształcie szkoły w Chronowie to 500 000 złotych.
12) Dodatkowo burmistrz podpisywał umowy o dzieło na różnego rodzaju prace typu: sprzątanie przystanków, wycinanie krzaków itp.
13) Kilka osób pobierało wynagrodzenie nie mając przyznanych zadań - nie mając właściwie nad sobą przełożonego.
W najbliższym czasie podjęte zostaną następujące działania mające na celu zmniejszenie kosztów funkcjonowania gminy oraz poprawy jej stanów finansów:
1) Pracownicy Urzędu, którzy otrzymali podwyżki w roku wyborczym otrzymają propozycję zmiany warunków płacy tak aby powrócić do stanu sprzed podwyżek.
2) Kierownicy wszystkich jednostek otrzymają zadanie przedstawienia planów restrukturyzacji tak aby obniżyć koszty ich funkcjonowania.
3) Kierownik Muzeum zostanie zobowiązany do przedstawienia planu zwiększenia dochodów z funkcjonowania zamku oraz Muzeum Ziemi Wiśnickiej
4) Kierownik ZUK-u zostanie zobowiązany do przedstawienia planu restrukturyzacji i rozwoju mającego na celu doprowadzenie do znaczącego zmniejszenia dofinansowania działalności jednostki z budżetu gminy.
5) Procedura zbiorowych zakupów będzie dotyczyć również zakupów materiałów biurowych dla wszystkich jednostek, węgla, materiałów do budowy i remontów dróg,
6) Przetargi i zapytania o cenę będą podstawowymi narzędziami zakupowymi.
7) Spore możliwość w zwiększeniu dochodów w tym roku może dać uporządkowanie gospodarki finansowej oraz uzyskanie pełnej kontroli nad basenem w Leksandrowej.
8) pozyskiwanie środków, szkolenia pracowników – poza unijnymi są dostępne również środki z innych źródeł, które będziemy chcieli pozyskać.
Poniżej link do sprawozdania z działalności Pani Burmistrz z okresu między sesjami.
Zainteresowanych zachęcam do lektury.
http://nw.com.pl/index.php?option=com_docman&Itemid=200128
W owym sprawozdaniu widać ile trudnych spraw wymaga załatwienia.
Już podczas sesji okazało się, że w budynku szkoły w Łomnej zamieszkują 4 osoby do których nikt się "nie przyznaje". Ani Pani kierownik MOPS ani Pani Dyrektor Szkoły w Nowym Wiśniczu, która zarządza tym budynkiem nie potrafiły powiedzieć na jakiej zasadzie owe osoby zajmują pomieszczenia szkoły. Sprawa wzbudziła sporą konsternację podczas sesji i na pewno będzie skrupulatnie badana.
Zgodnie z zapowiedziami Pani Burmistrz poprosiła radnych o obniżkę przyznanego wynagrodzenia.
Stosowną uchwałą radni przychylili się do tej prośby.
Komisja rewizyjna przedstawiła swoją opinię dotyczącą sprawy podpisania ugody z przedsiębiorcą dotyczącej prac wykonanych przy szkole w Muchówce rekomendując Pani Burmistrz oddanie tej sprawy do prokuratury co ma nastąpić w najbliższym czasie.
Radni powołali również Radę Muzeum Ziemi Wiśnickiej, która powinna być zgodnie ze statutem zmieniona już w roku 2011.
W skład Rady weszli:
Pani Maria Serafińska-Domańska - kierownik Muzeum "Koryznówka"
Pan Czesław Dźwigaj, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
Pan Andrzej Zięba, dr hab. Andrzej Zięba, Uniwersytet Jagielloński
Pan Jan Flasza - dyrektor Muzeum im. Stanisława Fishera w Bochni,
Pan Leszek Marszałek, dyrektor MOK w Nowym Wiśniczu.
Rada zmierzyła się z problemem urealnienia budżetu przygotowywanego jeszcze przez poprzedniego burmistrza. I tak okazało się, że na tą chwilę wiemy, że planowane dochody gminy należy zmniejszyć na tą chwilę o ok 3 700 000 zł. Co za tym idzie należało również zmniejszyć wydatki o podobną kwotę.
Gmina znajduje się obecnie w bardzo trudnej sytuacji finansowej z której jakoś trzeba będzie wybrnąć aby w kolejnych latach mieć możliwość prowadzenia tak potrzebnych inwestycji.
Na pewno nie będzie można dalej prowadzić polityki finansowej w taki sposób jak dotychczas.
Jako radni będziemy sie starać pilnować aby przestrzegano zasady: "wydaję tylko tyle ile mam".
Jeżeli w kolejnych miesiącach pojawią się dodatkowe pewne wpływy wtedy będą one wprowadzane do budżetu oraz wydawane po konsultacji z radnymi.
W roku 2015 na inwestycje możemy wydać w tym roku ok. 2 200 000 zł chociaż część z tych pieniędzy zostanie wydana na zapłatę faktur z roku 2015, które zostawił w "spadku" poprzedni burmistrz kupując i zamawiając nie martwiąc się o to czy będzie miał pieniądze na zapłatę.
W 2014 roku zabrakło pieniędzy na zapłatę faktur w kwocie 1 500 000 zł trzeba więc to zapłacić w tym roku.
1 800 000 złotych będziemy musieli zapłacić tytułem umów zawartych przez poprzedniego burmistrza na rok 2015. Te umowy i prace zostaną zrealizowane.
Gmina ma do spłaty w 2015 roku kredyty i pożyczki na kwotę 2 300 000 zł.
W 2014 roku, roku wyborczym, prawie wszyscy pracownicy samorządowi (oprócz nauczycieli) dostali podwyżki co okazało się ogromnym obciążeniem dla budżetu gminy.
Poniżej, treść informacji dotyczącej poziomu zatrudnienia w poszczególnych jednostkach, podanej przez Panią Burmistrz podczas sesji:
Gmina Nowy Wiśnicz zatrudnia w szkołach i jednostkach łącznie 442 osoby
1) w szkołach i przedszkolach zatrudnionych jest 170 nauczycieli
2) W urzędzie gminy zatrudnionych jest 65 osób
3) W ZUK-u - 38 osób
4) MOPS - 14 osób
5) MOK - 18 osób
6) Gminna biblioteka - 8 osób
7) Muzeum Ziemi Wiśnickiej - 16 osób
8) Środowiskowy Dom Pomocy Społecznej w Muchówce - 11 osób
9) W szkołach i innych instytucjach gminnych zatrudnionych jest 46 sprzątaczek
10) koszty wynagrodzeń pracowników administracji - bez kosztów nauczycieli - szkoły w Nowym Wiśniczu wynoszą 350 000 zł rocznie.
11) Roczny koszt utrzymania w obecnym kształcie szkoły w Chronowie to 500 000 złotych.
12) Dodatkowo burmistrz podpisywał umowy o dzieło na różnego rodzaju prace typu: sprzątanie przystanków, wycinanie krzaków itp.
13) Kilka osób pobierało wynagrodzenie nie mając przyznanych zadań - nie mając właściwie nad sobą przełożonego.
W najbliższym czasie podjęte zostaną następujące działania mające na celu zmniejszenie kosztów funkcjonowania gminy oraz poprawy jej stanów finansów:
1) Pracownicy Urzędu, którzy otrzymali podwyżki w roku wyborczym otrzymają propozycję zmiany warunków płacy tak aby powrócić do stanu sprzed podwyżek.
2) Kierownicy wszystkich jednostek otrzymają zadanie przedstawienia planów restrukturyzacji tak aby obniżyć koszty ich funkcjonowania.
3) Kierownik Muzeum zostanie zobowiązany do przedstawienia planu zwiększenia dochodów z funkcjonowania zamku oraz Muzeum Ziemi Wiśnickiej
4) Kierownik ZUK-u zostanie zobowiązany do przedstawienia planu restrukturyzacji i rozwoju mającego na celu doprowadzenie do znaczącego zmniejszenia dofinansowania działalności jednostki z budżetu gminy.
5) Procedura zbiorowych zakupów będzie dotyczyć również zakupów materiałów biurowych dla wszystkich jednostek, węgla, materiałów do budowy i remontów dróg,
6) Przetargi i zapytania o cenę będą podstawowymi narzędziami zakupowymi.
7) Spore możliwość w zwiększeniu dochodów w tym roku może dać uporządkowanie gospodarki finansowej oraz uzyskanie pełnej kontroli nad basenem w Leksandrowej.
8) pozyskiwanie środków, szkolenia pracowników – poza unijnymi są dostępne również środki z innych źródeł, które będziemy chcieli pozyskać.
Poniżej link do sprawozdania z działalności Pani Burmistrz z okresu między sesjami.
Zainteresowanych zachęcam do lektury.
http://nw.com.pl/index.php?option=com_docman&Itemid=200128
W owym sprawozdaniu widać ile trudnych spraw wymaga załatwienia.
Już podczas sesji okazało się, że w budynku szkoły w Łomnej zamieszkują 4 osoby do których nikt się "nie przyznaje". Ani Pani kierownik MOPS ani Pani Dyrektor Szkoły w Nowym Wiśniczu, która zarządza tym budynkiem nie potrafiły powiedzieć na jakiej zasadzie owe osoby zajmują pomieszczenia szkoły. Sprawa wzbudziła sporą konsternację podczas sesji i na pewno będzie skrupulatnie badana.
Zgodnie z zapowiedziami Pani Burmistrz poprosiła radnych o obniżkę przyznanego wynagrodzenia.
Stosowną uchwałą radni przychylili się do tej prośby.
Komisja rewizyjna przedstawiła swoją opinię dotyczącą sprawy podpisania ugody z przedsiębiorcą dotyczącej prac wykonanych przy szkole w Muchówce rekomendując Pani Burmistrz oddanie tej sprawy do prokuratury co ma nastąpić w najbliższym czasie.
Radni powołali również Radę Muzeum Ziemi Wiśnickiej, która powinna być zgodnie ze statutem zmieniona już w roku 2011.
W skład Rady weszli:
Pani Maria Serafińska-Domańska - kierownik Muzeum "Koryznówka"
Pan Czesław Dźwigaj, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
Pan Andrzej Zięba, dr hab. Andrzej Zięba, Uniwersytet Jagielloński
Pan Jan Flasza - dyrektor Muzeum im. Stanisława Fishera w Bochni,
Pan Leszek Marszałek, dyrektor MOK w Nowym Wiśniczu.
"Muzeum Ziemi Wiśnickiej – 16 osób" ile tam osób pracuje???? w jednym pomieszczeniu?
OdpowiedzUsuńPodwyżki
OdpowiedzUsuńJa proponuje przyjrzeć się podwyżką z ostatnich kilku lat są pracownicy co była to pierwsza podwyżka w tej kadencji a są tacy co dostawali co roku jak ma być sprawiedliwie to może zabrać wszystkie z tej kadencji to by było bardziej sprawiedliwe .
Sprawa odśnieżania
OdpowiedzUsuńKto odpowiada za odśnieżanie , bo to co wyprawia pan Daniec w Łomnej to to się w głowie nie mieści ,jako że mieszkam w tej wsi to widzę pomyślałem że na wzór programu Emil łowca radarów będę robił zdjęcia i opisywał każde odśnieżanie a materiał przesyłał do Pani Burmistrz jak mamy oszczędzać to wszyscy .
To nie tylko jedno pomieszczenie jeśli chodzi o ścisłość, jak mi wiadomo to jest Zamek oraz budynek przy ulicy zamkowej.
OdpowiedzUsuńJeśli byłeś kiedyś na Zamku w Nowym Wiśniczu to chyba sam stwierdzisz że jest tam o wiele więcej pomieszczeń o które trzeba zadbać a i turystów oprowadzić.
Bardzo proszę o zwrócenie uwagi, iż protokół z IV sesji Rady Miasta jest opublikowany na stronie UM w formie niekompletnej. Według numeracji stron w zeskanowanym dokumencie powinno być 18 stron podczas gdy oficjalnie opublikowane jest tylko 9. Jeśli jest to możliwe proszę o publikację kompletnego protokołu.
OdpowiedzUsuńte mały, ale byki dalej sadzisz na tych wypocinach! Masz wyraźny problem ze zrozumieniem tekstu czytanego i matematyką - " koszty wynagrodzeń pracowników administracji – bez kosztów nauczycieli – szkoły w Nowym Wiśniczu wynoszą 350 000 zł rocznie." jakim cudem to podzieliłeś przez 65???
OdpowiedzUsuńa pro po wejść na ten chłam - "a Michaś klika i zawija, i zawija.." :) no i naklika.
W okresie Wszystkich Świętych na bardzo dużej ilości grobów na cmentarzu w Nowym W. leżały kartki z informacją o nie uregulowanej należności za zajmowane miejsce pod grób .Opłaty te mieli by regulować opiekunowie grobów ( rodzina ) Wobec tego prosimy o jasną informacje dla mieszkańców dotyczącą Cmentarza.Do kogo należy, kto nim zarządza, jakie są stawki owych opłat od poszczególnych rodzajów grobów, gdzie i komu należy wpłacać, do kiedy,na jakiej podstawie.
OdpowiedzUsuńGmina posiada wiele dróg nie tylko na własność ale też w administracji. I te i te ma obowiązek utrzymywać. Prawda jest taka że znaczna część tych administrowanych o ile nie wszystkie jest nie tknięta. Nie zaszkodziło by sprawdzić w papierach i sprawdzić w terenie ,kto wie może asfalty są ?
OdpowiedzUsuńJakim cudem tyle osób ot tak zamieszkało sobie w szkole a Pani Dyrektor i Pani z MOPS nic a nic o tym nie wiedzą skąd się tam wzięły i dlaczego mieszkają. Obydwie zwolnić.
OdpowiedzUsuńtak i zaraz sobie przypomną.
OdpowiedzUsuńMam pytanie . z jakiej puli idą pieniążki na różne pomoce społeczne stałe i okresowe, opał, zasiłki i dodatki do zasiłków , stypendia ,obiady szkolne , dofinansowania podręczników, zielonych szkół, itd. z naszej kasy gminy czy gmina je tylko wypłaca a dostaje je od państwa. I drugie pytanie , dlaczego nie ma nigdzie jawności nazwisk ludzi korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej , z zasiłków, ze stypendiów szkolnych, z mieszkań, z tego wszystkiego co teoretycznie jest dla ubogich.Wydaje mi się ze to informacja publiczna bo pieniążki publiczne i wykaz chociaż tylko samych nazwisk z poszczególnych miejscowości powinien być.To by pozwoliło szybciutko zweryfikować i ustalić faktycznie potrzebujących a wyeliminować naciągaczy a przez to poprawić stan finansów gminy.
OdpowiedzUsuńTak jak sobie przypomniała kierownik Ośrodka Zdrowia, że od 2007 urząd jej zalega!
OdpowiedzUsuńTeraz sobie przypomniała? Dobrze, że pamięta, że do roboty trzeba chodzić! No ale jak się na starcie kariery dostaje pensję większą niż kierownik, który ma wiek emerytalny to tak jest! Niech się teraz zrzuci z księgową bo obydwie pensje mają aż świat i zapłaci za swoje niedbalstwo!
Wszystko to bardzo ciekawe. Za poprzednika wszyscy siedzieli cicho, a teraz nagle sobie przypominają choć co!
faktycznie osób dużo. Tylko zapewne 25-30% to osoby zatrudnione na 1/2 albo 1/3 etatu. chyba że się mylę. Zarabiających kilkaset złotych miesięcznie
OdpowiedzUsuńjak mieszkali to i korzystali , ktoś musiał za to płacić.pytanie kto płacił komu i za co ? a może wcale nie płacą i muśmy wszyscy ich utrzymywać. Tak to jest jak nie ma jawności nazwisk osób tych korzystających z pomocy gminy,Mopsu , tylko każdy korzysta jak chce ile chce i z czego chce.A kto się sprzeciwi czy zabroni jak nikt nic nie wie oprucz tych co wnioski rozpatrują.Tyle osób w MOPS pracuje a kontroli , wywiadów sąsiedzkich zero ! POZWÓLCIE DONOSIĆ !! jakkolwiek nieładnie to brzmi bo ,, potrzebujących" to już jest dom w dom !
OdpowiedzUsuńrycerz je obroni, zakichany obrońca uciśnionych
OdpowiedzUsuńmożliwe, ale pracownik to pracownik - liczenie na etaty też daje jakiś obraz, ale liczenie na osoby wydaje mi się że też - trzeba każdego przeszkolić, przebadać, przypilnować, prowadzić dokumentację, urlopy itd.
OdpowiedzUsuńnie DONOSIĆ, sygnalizować, teraz to chyba się tak nazywa :) nie donosiciel tylko sygnalista
OdpowiedzUsuńBardzo mi się nie podoba stwierdzenie w sprawozdaniu że "nie uzasadnia celu gromadzenia informacji". Sugeruje to istnienie jakiejś powinności tego rodzaju uzasadnienia, co jest bardzo niewłaściwie ze strony organu administracji. Domaganie się informacji publicznej jest prawem którego nie trzeba uzasadniać celowościowo.
OdpowiedzUsuńDobrze byłoby popracować na formą sprawozdań, obecna utrudnia automatyczne przetwarzanie (skan w pdfie).
Co do drugiej części komentarza to istnieje coś takiego jak ochrona danych osobowych. Środki z tego co wiem nie idą z urzędu miasta lecz przychodzą z zewnątrz (nie wiem czy w 100%). Ponadto pracownicy chyba bazują na oświadczeniach od potrzebujących, bo nie są śledczymi i nie sprawdzą, że Pan Czesiek jest nielegalnie w UK i przywozi kasę, czy też Pani Ania nie ma dochodów w firmie bo kupiła samochód w leasing i go spłaca. Czyli brykę ma i straty też. Dochodu brak, pomoc się należy. Nie jest to takie proste :)
OdpowiedzUsuńNależałoby podać przy poszczególnych jednostkach ilość + wymiar czasu pracy. Przyznaję, może być sytuacja, że są to niepełne etaty, co inaczej zobrazuje stan istniejący. Jeżeli jest za dużo pracowników w danych jednostkach, to nie ma potrzeby przyjmować nowych osób. Po zwolnieniu danego miejsca, lepszym rozwiązaniem jest przesunąć awansem pracownika, który zna się i zasłużył na rozwój.
OdpowiedzUsuńNigdy nie byłem i nie jestem za zmniejszaniem nikomu pensji. Pracownik zadowolony i odpowiednio zmotywowany do działania przyniesie więcej korzyści. Pracownik niezadowolony, nie wykona swojej pracy należycie bo ktoś coś mu zabrał co już miał. Zaczyna się od "włoskiego strajku", niektórzy wezmą zwolnienia, urlopy. A osoby szanujące pieniądze ... złożą wypowiedzenia lub nie przyjmą warunków od pracodawcy. Tym sposobem wydajność spadnie do ok 60% przy takich samych kosztach. Nowi pracownicy muszą się wdrożyć - zajmuje to czas, pieniądze. Są przesunięcia na stanowiskach i błędy w pracy itd.
No nie wygląda to dobrze. W mops 2 pracowników obecnie. Reszta ponoć na zwolnieniach l4 wraz z panią kierownik. Ludzie mieszkają w szkole do których nikt się nie przyznaje. Masa spraw socjalnych, społecznych które ciągną się niekiedy miesiącami bez efektów. W wielu domach gminy ludzkie dramaty a ludzie ci utracili zaufanie do działań ops. Ktoś chyba nad tym jednak nie do końca panuje i myśli że przeczytanie ustawy wystarczy. Pracownicy mops wydają się być kompetentni ale niestety bez wsparcia merytorycznego. Pasowaloby to poukładac.
OdpowiedzUsuńPrzesłałem komentarz na stonę galla tzn. sg na pewno się nie ukaże, wklejam "Ale staszek masz tupet, ide o zakład że tego nie umioeszcisz, piszę twoim językiem, moze zrozumiesz
OdpowiedzUsuńPozdrawiam, wkleję na stronie twojego wroga, MCH
Taki żarcik
hah autostrada..przewodniczący nie mający pojęcia o czym pisze!!! kiedy się weźmiesz do naprawy drogi w Starym Wiśniczu co myślicie ze będziecie sobie wypisywać te pierdoły a samo sie zrobi?! dorwałeś sie do władzy wiec .. wes sie do roboty!!!to nie contimax nie prywatna firma dziury coraz wieksze ale Ty masz inne wieksze problemy jak bronic wieckowska i krzysia!! rozliczymy Cie niedugo .nie interesuje nas wasze problemy polityczne!bierzecie kase to oczekujemy wkoncu jakiejś kolwiek pracy!!!
OdpowiedzUsuńwdzięczni mieszkancy!!
A żeby uzyskać informację w drodze dostępu do inf publicznej to chyba powinien podać interes publiczny?
OdpowiedzUsuńo co chodzi z tymi pracami przy szkole w muchówce
OdpowiedzUsuńChcesz brać publiczne pieniądze to musisz wyrazić zgodę na publikację danych, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie dostaniesz kasy. Typowy konflikt 2-ch ustaw (dane osobowe kontra jawność finansów publicznych).
OdpowiedzUsuńkrześnica vice starorsty :)
OdpowiedzUsuńCo ma na celu porównywanie wydatków na szkołę w Chronowie i administrację szkoły w Wiśniczu (zamykamy Chronów bo jest tak mały, czy też Wiśnicz ma rozdmuchaną administrację) Sory ale nie widzę sensu w takim porównaniu i przedstawianiu takich danych obok siebie.
OdpowiedzUsuńMam pytanie , 8 osób w bibliotece nie mogę w to uwierzyć ,kolejne 18 osób w MOK-u . To paranoja skąd ci ludzie się tam wzieli. połowa do zwolnienia.
OdpowiedzUsuńale nie bardzo kapuje o co Ci chodzi - "żądający nie uzasadnia celu gromadzenia informacji” przecież to jest stwierdzenie i tyle, o nie jakaś ocena jego postępowania!
OdpowiedzUsuńpdf -mi się dobrze czyta, a jak może być lepiej?
roboty wykonane w 2011r. ugoda czy umowa z wykonawcą w 2014r, Ponoć jest wiele takich strzałów. Jakoś mały dziwnie tego nie komentuje.
OdpowiedzUsuńInformacja publiczna, dane ogólnie dostępne a prawem gwarantowane powinny być publikowane, jawne. Czy trudno je zgromadzić, opracować no i upublicznić?
OdpowiedzUsuńŚrednia z trzech szóstek jest po prostu 6 czyli po sześć.
A cel, oj wstyd, przecież obojgu Państwu to kilkakrotnie mówiłem osobiście. Ok, szkoda nerwów. Za wolno to trwa. Muszę wyluzować, bo i Ciotka na tym cierpi. Zainteresowani wiedzą o co chodzi. Najważniejsze - stać i być nad tym wszystkim.
piszesz jakbyś to Ty był tym żądającym i próbujesz się tłumaczyć...
OdpowiedzUsuńDroga polna, kamienista, lekkie nachylenie w górę. A na drodze twór któremu pomóc trzeba. Lecz cóż to zmierza, to nie pojazd, dziwny twór. Troszku oślizły, dyszy, opisy sugerują, iż to perpetum mobile. Lecz dalej to polna droga. Nawet pchnąć trudno, bo się nie da, chlupie błoto, oj daleko do współczesnych dróg.
OdpowiedzUsuńO różnych sprawach piszą tutaj internauci, to i ja podzielę się informacją dotyczącą Wiśnicza, a dokładnie pracy w zamku. Ostatni czas prowadzenia obiektu przez Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, dał frekwencję trzydzieści dziewięć tysięcy turystów w roku. Minęło kilka lat obecności gminy i opieki zamkiem przez lokalne Muzeum, a liczba turystów spadła do dwudziestu ośmiu tysięcy. Przyznam, że trzeba się przyłożyć mocno, by taki wynik osiągnąć, pełny sukces. Gratulacje!!!!!!
OdpowiedzUsuńPrzerosty zatrudnienia, to chyba są wszędzie.
OdpowiedzUsuńO różnych sprawach tutaj się pisze, to i ja podzielę się informacją dotyczącą zamku. W ostatnim czasie prowadzenia obiektu przez Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu zamek odwiedziło w roku 39 tysięcy. Po przejęciu przez gminę i opiekę nad nim przez lokalne Muzeum, frekwencja spadła do 27 tysięcy - słownie dwadzieścia siedem tysięcy. Trzeba się mocno przyłożyć, żeby taki wynik uzyskać. Gratulacje!!!!!
OdpowiedzUsuńNazwiska osób korzystających z każdej pomocy czyli z finansów publicznych powinna zostać ujawniona.Każdy kto chce skorzystać powinien podpisać zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych nie inaczej.chociaż wydaje mi się ze we wnioskach na końcu taka adnotacja jest podpisywana.Nie chodzi o podawanie do publicznej wiadomości- adresu, telefonu, wysokości dochodów, wysokości pobieranych z Mopsu kwot, wystarczy tylko nazwisko nawet bez imienia.Nie widzę w tym naruszenia ochrony danych osobowych !
OdpowiedzUsuńTyle osób w Mok-u i zamku -szok !!!!, mam nadzieję ,że ciężko pracują ,zwłaszcza dyrektorzy :):)
OdpowiedzUsuńPomoc należy się TYLKO POTRZEBUJĄCYM !! ! ( nie mylić z tymi co mogą brać bo oświadczają ze potrzebują ) Pieniążki z Urzędu od lat płyną na prawo i lewo na podstawie oświadczeń .Oświadczam że nie pracowałem,oświadczam ze nie pracowałem za granicą,oświadczam ze zarobiłem w tamtym roku tylko tyle,oświadczam ze obecnie nie pracuję . wystarczy oświadczyć i cały rok można brać bo nikogo nie obchodzi czy też prawdą jest to co oświadczam. czy możliwe jest abym nic nie miał nic nie zarabiał a mimo to nie źle żył .Można cały rok pracować na czarno,cały rok za granicą na czarno a oświadczyć nie pracowałem i któż udowodni jak kontroli w domach nie ma , sąsiadów nikt nie zapyta, na PIT nie ma , jawności mojego nazwiska nie ma to i donosów nie ma.
OdpowiedzUsuńDrodzy mieszkańcy.Pieniądze dla biednych nie pochodzą z kosmosu ani nie spadają nam z nieba. To nic innego jak pieniądze uczciwych podatników.Mają oni więc pełne prawo wiedzieć czy słusznie , gdzie, do kogo i dlaczego trafiają.Przypominam że praca na czarno w kraju czy za granicą to też praca i dochody tyle że nie opodatkowane i nie wykazane w PIT. Rozpatrywanie wniosków z za biurka .branie pod uwagę PIT-ów jako podstawy do przyznawania pomocy ubogim, rozdawanie anonimowe , w sytuacji gdy cała rzesza może pracować sobie na czarno, jest niepoważne.Albo jawność osób korzystających z pomocy MOPS , albo kontrole - nie ma innego wyjścia.
OdpowiedzUsuńŻeby komentować, to trzeba znać realia. W bibliotece jest 8 osób, ale na część etatów. Chyba tylko 2 osoby mają pełny (w tym dyrektorka), 4 bibliotekarki na część etatu (w tym 1 w Królówce) i sprzątaczka z księgową na ułamek etatu (zrobią swoje i idą do innej jednostki).
OdpowiedzUsuńŹle jest podane w sprawozdaniu. Może jest 8 osób, ale mają łacznie 5-6 etatów.
Ogólnie to nie ma co bić piany. Było wiadomo, że w gminie jest fatalnie, co potwierdzają kontrole. Z pustego nawet Salomon nie naleje, ale trzeba pociągnąć do odpowiedzialności tych, którzy doprowadzili gminę do takiego stanu.
PS. Zadziwiające jest jak dużo teraz pracowników gminy, kierowników i podrzędnych jest na L4. Czyżby coś się kroiło?
Jak najbardziej popieram inicjatywę radnego Klimka dot. przekazania
OdpowiedzUsuń"ścieżki edukacyjnej" parafii. Wokół Kościoła jest dużo miejsca, i jest pomnik papieża więc tematycznie wszystko by do siebie pasowało, i turyści też by ją obejrzeli na pewno chętniej niż przy szkole - bez wrzawy i gonitw dzieci. Poza tym w obecnym miejscu ekspozycja nie jest bezpieczna dla maluchów - aż dziw bierze, że nikt jeszcze nie rozbił głowy o ostre krawędzie.
Tak bardzo "redakcja wiśniczanina" martwi się o dzieci w Chronowie, a dzieci z Wiśnicza w ogóle jej nie interesują? Zastanówcie się rodzice z Chronowa dlaczego?
No właśnie, co z tym cmentarzem w Nowym Wiśniczu.miejsca pod groby niby nie po opłacane, kartki na Wszystkich Świętych leżały co rusz, wnet co piąty szósty grób to kartka że by wnieść opłatę bo jak nie to miejsce zostanie sprzedane innej osobie. Od pojedynczego płaciło się coś do 500 zł od podwójnego około 1000 zł . W skali całego cmentarza z tych zaległości to wyszła by suma ogromna. Więc powinni byli płacić czy nie powinni ? A jeżeli powinni to dlaczego nie płacili, nie płacą ? kto za to odpowiada, dlaczego nie było, nie ma ściągalności ?Podajcie prosimy do publicznej wiadomości cennik opłat za miejsce i za nagrobki i podstawę prawną.
OdpowiedzUsuńopłat za miejsce na początku i za każdy kolejny okres żądał Zakład Usług Komunalnych, cena uzależniona była od tego czy grób był ziemny, z obramowaniem bez płyty , z płytą, pojedynczy, podwójny czy grobowiec. ZUK wyznaczał wysokość opłaty na podstawie jakiejś Uchwały Rady, pieniążki zaś wpłacało się nie w ZUK lecz w kasie Gminy.Oj że by nie wyszło jak z tym ośrodkiem zdrowia.
OdpowiedzUsuń"Bogaty biednego nigdy nie zrozumie, ale za to najłatwiej zastraszyć tych najpiedniejszych" - napisał ktoś :)
OdpowiedzUsuń1. tych najpiedniejszych w urzędzie jest bardzo niewielu
2. ci najpiedniejsi pracują uczciwie, więc nie martw się Gallu Pani Małgosia im krzywdy nie zrobi
"Bogaty biednego nigdy nie zrozumie, ale za to najłatwiej zastraszyć tych najpiedniejszych" - napisał ktoś
OdpowiedzUsuń1. tych najpiedniejszych jest w urzędzie bardzo niewielu (nie zatrudniano takich - pracę dostawał emerytowany nauczyciel, emerytowana mundurówka itp)
2. ci najpiedniejsi pracują bardzo uczciwie, więc nie martw się Gallu o nich, Pani Małgosia im krzywdy nie zrobi
widać że w tych placówkach nie bywasz i aż dziwne że nie przeszkadza ci 65 osób zatrudnionych w um ale 8 osób w bibliotece czy paręnaście w Moku. Nie wiem czy wiesz ale mamy 3 biblioteki w gminie! (jedną główną i dwie filialne). 8 osób na 3 biblioteki to dużo? Kto według ciebie jest tam zbędny?, natomiast w MOKu nazbierało się tyle osób bo świetlic jest jeszcze więcej więc naprawdę nie rozumiem skąd twoje oburzenie.
OdpowiedzUsuńmamy w gminie nieruchomości od których nikt podatków nie płaci ? bo po iluś tam latach z mocy prawa to przechodzą takie na własność gminy. tylko czy te panie z podatków to wogóle wiedzą co tam mają w papierach ? Czy tak tylko siedzą i ciężko pracują patrząc i patrząc w te monitory.
OdpowiedzUsuńtym co siedzą i siedzą w MOPS-ie i oświadczają się jako biedni bo bezrobotni zaproponować prace interwencyjne, akurat idzie wiosna roboty będzie huk przy sprzątaniu miasta, dróg, placów itp. tak na 1/2, 1/4 etatu.Skoro nie mają nic dobre będzie i to.Zobaczycie czy ją podejmą.
OdpowiedzUsuńalbo podejmie taki jeden z drugim pracę którą mu zaproponujemy , albo przyniesie od specjalisty że zdrowie mu nie pozwala na podjęcie żadnej pracy, albo wyrzucimy go od darmowego korytka z hukiem.Nie będziemy dłużej ich utrzymywać ani łożyć im na dzieci !!!. Jestem przekonany ze nikt nie podejmie i za parę groszy nie pójdzie,bo po co, Woli już nic nie robić wtedy więcej z Mopsu i Caritasu dostanie rozmaitości lub woli robić na czarno na budowach i zarobić kilka tysięcy na miesiąc .
OdpowiedzUsuńDo blogera
OdpowiedzUsuńPS
Złe kliknięcie i "uciekł" mi komentarz niepodpisany i niedopracowany :)
Więc nie ma się co doktoryzować :)
No, to jest ciekawie kierowniczka mops-u się rozchorowała? nie wiedziała, że mieszkają jej podopieczni w szkole w Łomnej? Baaaardzo dziwne? Wszyscy wiedzą że mieszka tam (chyba ?) dwóch panów. Co też pocznie księgowa bez kierowniczki? Fajnie mieć dobrą posadkę i zbytnio się nie przeciążać.
OdpowiedzUsuńW Łomnej mieszka 4 osoby i nikt nie płaci za prąd jak sugeruje były burmistrz za to sami palą w centralnym ogrzewaniu bez uprawnien
OdpowiedzUsuńcyt. z Galla "Przecież w większości jeśli nie wystkie ich wynagrodzenia są pokrywane z ZUS-U" załamałem się - własnie takie DEBILNE myślenie doprowadziło do takiego przerostu zatrudnienia , co tam chwilkę porobi, później na załatwiane L4, choroba się zawsze znajdzie (albo lekarz...) A kto do ZUS będzie dopłacał???? GALL? przecież ci ludzie w końcu z L4 wrócą i co ?? trzeba ich utrzymać. Oj współczuje obecnej władzy, bardzo dużo niepopularnych decyzji ich czeka, oj dużo. Ale patrząc na inne gminy efekty są !! Każdy przed wyborami mówił dosłownie każdy że ten kto wygra będzie miał super trudne zadanie - tzw. czyszczenie ponad 14 letniego syfu i naprawianie gminy, teraz się to właśnie dzieje , wielu już o tym zapomniało. dlatego popieram, byle z głową.
OdpowiedzUsuńMyśle ze publikacja tych danych to nic złego. Kto ma mało to się nie wstydzi iść po zasiłek. Kto oszukuje niech się zastanowi. Czasami pracownik ma związane ręce i pracy nielegalnej nie jest w stanie wychwycić. To kwestia sumienia osoby która sama się o publiczne pieniądze stara.
OdpowiedzUsuńTo napisz pismo, powołaj się na artykuły o opublikowanie nazwisk - złóż na dziennik podawczy.
OdpowiedzUsuńPo decyzji Burmistrza - oraz weryfikacji czy można - lista będzie upubliczniona lub nie. Skończą się dywagacje czy pracownik może czy nie może, czy Burmistrz może czy nie może, czy jest ochrona danych czy jej nie ma, czy można publikować czy nie :)
To oczywiste, że najwyższy czas by "ścieżkę edukacyjną" usunąć. Sam pomysł z jej lokalizacją był niemądry. Pora by się udała gdzieś w świat, niech innych edukuje. Dużo, dużo Dźwigaja w Wiśniczu, za dużo, magazynuje w zamku, w Muzeum, gdzie popatrzyć, to Dźwigaj stoi, niech profesor pozabiera trochę swoich dzieł. Taka sława, to inni z pewnością go przyjmą i postawią.
OdpowiedzUsuńCzytając powyższe komentarze , jak również te pod poprzednimi informacjami dochodzę do wniosku, że komentarze piszą osoby pałające nienawiścią do urzędników samorządowych. Zastanawiam się czy doznaliście krzywdy ze strony tych osób, czy też ulegacie atmosferze jaka wytworzyła się wokół sytuacji w samorządzie. Jeżeli powód jest pierwszy to mogę zrozumieć waszą flustrację, choć uważam że należy rozważyć czy ten sposób odwetu uspokoi sumienie wpisujących – na pewno nie. Jeżeli jest to powód drugi to mam odczucie, że to co życzycie samorządowcom, stoi w sprzeczności z zasadami wiary a jestem przekonany , że wpisujący to wierzący i praktykujący katolicy , co niedzielę uczestniczący w Mszy Św. i przyjmujący Najświętszy Sakrament. Apeluję więc do wszystkich wpisujących, kierujących się powyższymi powodami aby zastanowili się czy takimi wpisami nie przyczynią się tragedii słabszych psychicznie osób, zwłaszcza tych którzy naprawdę mogą być niewinni. Wybraliśmy nowe władze gminy , pozwólmy im działać a na podstawie zebranych przez nich argumentów sprawiedliwie osadzić winnych. Pozwoliłem sobie na ten wpis, albowiem w przeszłości też zostałem niesłusznie osądzony i mimo oczyszczenia mnie z zarzutów do dzisiaj nie mogę zapomnieć rzucanych w moją stronę słów i oszczerstw. Proszę zastanówcie się nad moją refleksją.
OdpowiedzUsuńBoga do tego nie mieszaj ! Bóg nakazał zawsze robić dobrze, uczciwie i sprawiedliwie,a co jest narobione to widać. I to co zostało narobione nie zrobiły kukułki czy krasnoludki , tylko poszczególni ludzie którzy powołani byli na poszczególne stanowiska za które odpowiadały.Uwagi i pretensje kierowane są jak najbardziej w odpowiednim kierunku.
OdpowiedzUsuńTeraz wypisują- był mobbing, bali się o zwolnienia i takie tam podobne. Wiedzieli, widzieli i godzili się na to,czyli działali świadomie i świadomie ryzykowali. Pracuję jak pracuję i albo mi się uda albo się wyda. Niektóre rzeczy niestety się wydają wiec trzeba będzie ponieść konsekwencje.koniec kropka i nie ma co kogo bronić.
OdpowiedzUsuńnie jest możliwe aby osoby zamieszkałe w szkole płaciły za użyte media czy ogrzewanie z prostego powodu - musiały by mieć zainstalowane własne liczniki na wszystko.Jeżeli licznik był jeden to i rachunek musiał być jeden wystawiony oczywiście dla szkoły . A jeżeli dokładali to pytanie komu ? bo trudno było by ich pieniążki uwzględnić w dokumentacji czy jakoś zaksięgować bo niby jako kogo ?Musieli by mieć zameldowanie w budynku jako mieszkańcy ,lokatorzy.A jak było u nich ze śmieciami ? Za odbiór płaci właściciel budynku, domu. to nie płacili wcale ?
OdpowiedzUsuńZ jakiej racji mamy utrzymywać delikwentów szkolnych i nie szkolnych.A co to rąk nie mają ! inwalidami są czy co ? do pracy i wynająć sobie jakiś kącik ! Albo Gmina niech im prace da. Rodziny też chyba mają ? no to niech się nimi zajmą.Rozumiem bezdomna rodzina z dziećmi,inwalida, zupełnie samotny, pogorzelcy. Ale że by Gmina czytaj mieszkańcy mieli utrzymywać i zapewniać mieszkania ot tak ?
OdpowiedzUsuńRefleksja ma rację. Niech odpowiadają ci, którym winę się udowodni. Nie chce mi się wierzyć, że wszyscy pracownicy gminy są do wymiany bo albo nic nie robili albo robili źle. Trzeba oddzielić ziarno od plew i tyle. Poza tym kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień .....
OdpowiedzUsuńStoją stoją i stoją calutkie dnie na tych skrzyżowaniach, nic a nic nie robiąc niczym się nie przejmując.Nasza wizytówka miasta . Takie Witacze .
OdpowiedzUsuńTeż tak uważam, tym bardziej, że nie pracują tam osoby, a przynajmniej nie powinny głupie - tylko wykształcone. Jak się to ma do tych uczciwych, których poprzednik np. pogonił?
OdpowiedzUsuńMamy teraz nagradzać tych, którym się "mimo wszystko udało utrzymać stołeczki"?
Od kiedy ta praca, chętnie ją przyjmę. Ofert masz więcej niż w PUP.
OdpowiedzUsuńZ poważaniem
BEZROBOTNY
Dużo złego zrobił były burmistrz i jego ekipa. I wcale się nie dziwię, że tutaj się wypowiadają i żale swoje wylewają ludzie skrzywdzeni. Oj znam taką ważną osobę, która była mistrzynią mobbingu (dużo potrafi), a w kościele też się gorliwie modliła. Coś mi się zdaje, że nawrócenie, to prędzej następuje z powodu zmiany burmistrza i obaw przed tym, że pomału się szambo z ich draństwami wylewa.
OdpowiedzUsuńJak mnie źle traktowano... to sama odeszłam. A teraz obserwuję jak ci kiedyś mający przewagę nad drugim boją się o stołek. Niech będą rozliczeni sprawiedliwie. Może sami powinni odejść?
OdpowiedzUsuńodeszli by jak by mieli troszkę honoru . . . ale z tym kiepsko u takich . . .
OdpowiedzUsuńsama pani R. K. "biedna"trzymała się jak mogła. . .
Trzy lata temu lub cztery miałam jakieś załatwienie w Urzędzie Gminy Nowy Wiśnicz i nie wierzyłam własnym oczom, kiedy zobaczyłam, co się dzieje w jednym z pomieszczeń - panie zamiast zająć się petentem....uwaga...drukowały napisy na przetwory (w godzinach pracy!!!) Kiedy skończyły, zapytały w jakiej sprawie przyszłam.
OdpowiedzUsuńLokatorzy .Od jak dawna , paru miesięcy czy lat ? Kierowniczki osoby wykształcone i inteligentne na wysokich stanowiskach a okazuje się ze rozum jak u ...A gdy by taka osoba na przykład nie chcący wznieciła w budynku pożar , albo którejś się coś stało?Jak by to wytłumaczyły , przecięż poszły by siedzieć,odpowiadały by , Telewizja aż by huczała a jeżeli owi lokatorzy to rodzaj męski to już dopiero byłby cyrk ,, ilu " to panie w budynku przetrzymywały.
OdpowiedzUsuńi pod gminą .sporo tych witaczy .wszystkim lokale dajemy i utrzymujemy ?Ja bym tym witaczom dała do ręki grabie i niech by chociaż cokolwiek zrobili,nie gotowe pieniążki, mieszkania, jedzonko,wstydu nawet nie mają...
OdpowiedzUsuńCzy zauważyliście jak widoma strona "ukierunkowała atak" w celu "OBCHWIANIA" waszego morale?
OdpowiedzUsuńBoże - "obśmiałem" się jak norka
Kiedy będzie rozdzielona dotacja na sport?
OdpowiedzUsuńProszę o zainteresowanie się parkietem na sali w NW. Byłem na Jasesłkach w NW (bardzo fajnych) i to co zobczyłem na sali gimnastycznej woła o pomstę do nieba! zawodowo zajmuję się obróbką drewna i wykonanie tego remontu jest to całkowite zepsucie parkietu !! wżery i zagłebienia w takiej ilości są niedopuszczalne. Kto odebrał taką robotę? gdzie było dyrekcja , gdzie nauczyciele wf żeby zaprotestować ?? Kto w ogóle to wykonywał? Może jeszcze nie jest za to zapłacone, w tym przypadku wykonawca powinien płacić odszkodowanie inwestorowi za takie partactwo. Orientujecie się może kto to wykonywał? i za ile ?
OdpowiedzUsuńw kierunku podgródka kobylskiego jest taka dziura w asfalcie że nie ominiesz, proszę o pomoc,powiedzcic do kogo zwrócić się o odszkodowanie jak urwę koło
OdpowiedzUsuńmasz racje nie tylko parkiet malowane korytarze rozpacz byle jak ktoś powinien się tym zając ta szkoła to rozpacz
OdpowiedzUsuńNapisz do urzędu o dostęp do informacji publicznej i powinni Ci dać odpowiedz kto, za ile i kiedy to robił
OdpowiedzUsuńdo gawora
OdpowiedzUsuńStaszek, nadal się kompromitujesz. Własne komentarze lekko zmienione publikujesz! nawet minimalna celowa pomyłka "kuzyna z prominentną żoną " i tak cie zdradza. Uśmiałem się, prosty chłop jednak jesteś. Dalej " Poziom nepotyzmu sięga zenitu, wydatki dla zaprzyjaźnionych firm są coraz większe" - no nie to już przegięcie. Wytłumaczę ci - Nepotyzm (łac. nepos – wnuk, potomek) – faworyzowanie członków rodziny przy obsadzaniu stanowisk i przydzielaniu godności" - mam ci wyliczyć ?. Zrób rachunek sumienia, wątpię czy cie stać na to. Nie widzę żeby autostrada z rodziny kogoś zatrudniła? (dokładanie została zatrudniona z tego co wiem 1 obca osoba, zresztą b. dobrze). Zaprzyjaźnione firmy ? ale chyba twoje, bo im się nieco z płatnościami urwało.:)
OdpowiedzUsuńw wydziale podatkowym zrobić przegląd nieruchomości porzuconych nieuregulowanych z nie płaconymi podatkami i albo je przejąć z mocy prawa i np. sprzedać, albo ściągnąć należności.
OdpowiedzUsuńW ZUK przeprowadzić kontrolę i ustalić ilość nie opłaconych a zajmowanych miejsc na cmentarzu. Albo należności wyegzekwować są ogromne !!! albo zmienić przepisy tak by można je było egzekwować. Jedni słono płacą, za każdy kolejny okres użytkowania miejsca a drudzy mają to gdzieś.Opłatę ma zapłacić,,opiekun " grobu,ale któż to jest i jak go namierzyć albo na podstawie czego zmusić.
OdpowiedzUsuńKontrola będzie. Na pewno wszystko jest ok. więc włos nikomu z głowy nie spadnie.anonimowy obrońca z innej strony niech się o urzędników nie martwi i nie broni na zapas bo tym to tylko bardziej wzbudza podejrzenia że może być coś nie tak.Spokojnie,wszystko się sprawdzi, wszystko będzie dobrze.
OdpowiedzUsuń"W gminie jest tylu potrzebujących na których mozna byłoby darować ten odpis np.chore dzieci" - a o powodzianach komentatorze swego czasu pamiętałeś?
OdpowiedzUsuńCzęść inwestycji dla wybrańców zrobiono, a pozostałą część musimy im dokończyć nawet gdy byśmy chcieli zrobić to inaczej czy też mieli zupełnie inne plany,potrzeby lub wydatki.Sprytnie się zabezpieczyli na wypadek gdy by nie przeszli.Umowy pozawierane w roku 2014 już na rok 2015 i są one dla nas wiążące.Umowy pozawierali a zabezpieczenie finansowe mieli gdzie ?
OdpowiedzUsuńWybrane komentarze
OdpowiedzUsuńArtykuł z Bochnianina jak brak tematu i nie ma o czym pisać
Po tym ich poznacie.kto był z nimi ( przeciwko Wam) Spójrzcie tylko na jakie inwestycje komu i gdzie są te umowy.
OdpowiedzUsuńZa nim weźmiecie się za realizację inwestycji z jakiejkolwiek Umowy z tych tzw. wiążących z tamtego roku, dobrze najpierw sprawdźcie czy urząd posiada wszystkie niezbędne prawem pozwolenia i dokumenty na wykonanie tychże inwestycji.Gdyż z chwilą wznowienia robót nie ten opowiadał by kto zaczął tylko ten co kontynuuje lub kończy.
OdpowiedzUsuńTak. Pewnie miedzy innymi i te drogi ( czyt. parówki ) wyborcze mają podobne umowy zabezpieczające . Powyklejane czarnym mazidłem troszkę z jednej , troszkę z drugiej strony a w środku puste. Mało prawdopodobne że by w XXI wieku inżynier budownictwa rysował i wydawał podobne projekty dla dróg o charakterze publicznym dwukierunkowym. Prosimy , sprawdzajcie wszystko zanim dotkniecie się czegokolwiek.Umowy realizujcie tylko w tedy gdy będziecie w 100% pewni że można je realizować. Nie chcemy ani płacić kar ani patrzeć jak to Wy odpowiadacie za coś, czego żeście nie zaczęli.
OdpowiedzUsuńa myślałem że aktualny burmistrz odpowiada za gminną drogę
OdpowiedzUsuńZdało by się sprawdzić zasadność przydzielania lokali darmowych, bo jeżeli ktoś miałby np. rodzinę,dzieci,prawo do spadku czy dziedziczenia,jest zdrowy, ma dochody czy może dorabiać i sam może sobie pokoić wynająć to nie ma powodu by miał być na garnuszku społeczeństwa.
OdpowiedzUsuńparówki zaczęły pękać!!! jeszcze trochę a kawałki odpadać będą, jednej zimy nie wytrzymały ! brawo dla tego inżyniera co projekty budowy robił
OdpowiedzUsuńprędzej wykonawcy ha ha ,
OdpowiedzUsuńniech nam ktoś z urzędu to wytłumaczy , dlaczego drogi przed wyborami budowane były asfaltem od jednego i od drugiego końca a pośrodku pozostały nie wybudowane bo na to już brakło.Czyż nie rozsądniej było by budować od początku i dojść z asfaltem tak daleko na ile starczy, a z czasem budować dalej ? asfalt na dole, asfalt na górze a w środku nic . Ile takich dróg zrobili ? dlaczego właśnie tak, O co w tym chodziło ? Co jest w dokumentach, już jako całe wybudowane,czy jako nie wybudowane,
OdpowiedzUsuńW chwili obecnej trwają prace nad przekwalifikowaniem działek w Królówce.Mam więc pytanie która miejscowość rozpatrywana będzie jako następna. Z innych miejscowości wszyscy chętni w ubiegłym roku mieli poskładać wnioski.więc poskładaliśmy.Odpowiedzi do dzisiaj brak. Nie wiemy czy to co składaliśmy jest aktualne i będzie brane pod uwagę przy rozpatrywaniu,czy powinniśmy składać nowe ponownie.Nasze wnioski są jeszcze w urzędzie , czy już poszły ?a może w koszu a potem będziemy zdziwieni ze nas pominięto. Co mają robić inne miejscowości ,jeszcze raz składać ?odpowiedzcie proszę , to ważne to dotyczy wszystkich .
OdpowiedzUsuńW przyszłym roku przypada jubileusz Wiśnicza, wiem, że już podjęte zostały jakieś organizacyjne kroki związane z tą datą. Bardzo proszę o informację, jakie są plany, kto jest zaangażowany, kto odpowiedzialny? Sądzę, że data jest dla miasta ważna i warto się przyłożyć tak by jakieś wyraźne ślady tej rocznicy pozostały.
OdpowiedzUsuń"Poprzedni burmistrz nie miał zielonego pojęcia na temat funkcjonowania klubu. Nikt z was [dyskutujących - przyp. MK] nie miał odwagi zabrać głosu. Teraz macie pretensje, a gdy przychodziliście do urzędu, to trzęśliście portkami. Guzik mieliście do powiedzenia. To nie wy w tym klubie rządziliście. (…) Zarząd tego klubu był fikcją. " - czytamy na mojej Bochni.
OdpowiedzUsuńZ jednej strony może i racja, ale jak zawsze jest też druga strona. Czy władze klubu, nie wiem prezesi, księgowe to nieletni? Dlaczego nie mają jak każdy dorosły człowiek ponieść odpowiedzialności za swoje czyny?
"(...) gdy przychodziliście do urzędu, to trzęśliście portkami" skoro to potrafili to niech teraz potrząsną portfelami i po problemie. Zawsze tak będziemy wszystko i wszystkich rozgrzeszać? A potem chodzą tacy czy takie po ulicach z wysoko podniesioną głową i się śmieją. I jaki morał dla innych? Żaden - spoko można kręcić, a potem w żałobne tony i może się uda. Alleluja i do przodu. Chociaż raz wyciągnijmy konsekwencje!
no przecież nawet na stronie um są informacje na ten temat... 30 czerwca działki mają zostać przekwalifikowane na budowlane... opóźnienia mają być tylko w Królówce chyba
OdpowiedzUsuńCzy Gmina bierze udział w: "Konkursu pn. „Małopolskie Remizy 2015” na realizację prac budowlano - remontowych w remizach strażackich z terenu województwa małopolskiego."
OdpowiedzUsuńMichałku piszesz jak zwykle i wszędzie z błędziskami -mając tak charakterystyczny styl jesteś wszędzie rozpoznawalny. Zajmij się swoimi wypocinkami na własnym portalu a nie pisz głupot będąc gościem u innych.
OdpowiedzUsuń