Sesja
Podczas ostatniej, siódmej już sesji Rady Gminy, radni zakończyli długotrwały proces związany z przekształceniem działki należącej do Pana Władysława Włodarczyka, leżącej bezpośrednio w sąsiedztwie firmy Igloo..
Sprawa ta budziła sporo kontrowersji wśród mieszkańców Kopalin i Starego Wiśnicza mieszkających obok zakładu Igloo oraz wzdłuż drogi gminnej prowadzącej w jego kierunku, dlatego radni chcieli najpierw wysłuchać argumentów każdej ze stron. Odbyło się szereg spotkań z mieszkańcami, na których obecni byli Pani Burmistrz, radni, sąsiedzi, mieszkańcy Kopalin oraz przedsiębiorcy wnioskujący o przekształcenie tej działki na cele komercyjne.
Na działce tej ma powstać najnowocześniejszy w Europie zakład produkujący układy elektroniczne oraz oprawy oświetleniowe w technologii LED.
Radni przyjęli jednogłośnie uchwałę zmieniającą punktowo plan zagospodarowania przestrzennego.
Właściciel firmy Igloo, Pan Władysław Włodarczyk, zobowiązał się do podjęcia działań mających na celu przerejestrowanie działalności firmy Igloo w ten sposób aby część z podatku PIT, który odprowadza, która dotychczas nie zasilała konta Gminy Nowy Wiśnicz wpływała do kasy naszej Gminy gdzie zakład ten prowadzi działalność.
Właściciele firmy Igloo oraz Miloo Electronics zobowiązali się również do partycypowania w kosztach kompleksowego remontu drogi na długości ok. 500 metrów biegnącej w kierunku południowym, który ma być wykonany po zakończeniu inwestycji.
Po przyjęciu uchwały został podpisany list intencyjny potwierdzający wspomniane ustalenia, zawierający również zapewnienie o zastosowaniu preferencji dla mieszkańców Gminy Nowy Wiśnicz w zatrudnieniu do nowo powstałego zakładu.
Pani Burmistrz zapewniła również mieszkańców Kopalin i Starego Wiśnicza o woli przyspieszenia prac nad budową chodnika wzdłuż drogi gminnej biegnącej od drogi wojewódzkiej w kierunku zakładu firmy Igloo.
Myślę, że z czasem również Ci nieliczni mieszkańcy, którzy są niezadowoleni z podjętej decyzji przekonają się co do jej słuszności.
Podczas tej sesji zmieniono również uchwałę budżetową, wprowadzając dodatkowe środki na utrzymanie dróg gminnych. Pozwoli nam to zakupić dodatkowo kilka dodatkowych remonterów do naprawy dróg asfaltowych oraz kilku samochodów kamienia do naprawy dróg nie pokrytych asfaltem.
Większe i głębsze dziury w drogach asfaltowych mają być naprawiane masą asfaltową przez firmę zewnętrzną po uprzednim ich przygotowaniu poprzez wycięcie krawędzi oraz oczyszczenie.
Pieniądze te nie zapewnią nam oczywiście możliwości kompleksowej naprawy dróg ale na pewno uda się zrobić więcej niż przed sesją.
40 000 złotych zostało przeznaczonych na zakup używanej minikoparki dla ZUK.
Obecnie w posiadaniu tej jednostki jest jedynie koparka marki "Ostrówek" mająca czasy świetności dawno za sobą.
Zakup tej minikoparki pozwoli na wykonanie wielu prac przy drogach gminnych oraz na sprawne i estetyczne usuwanie awarii sieci wodociągowej.
Chciało by się zakupić nowy sprzęt ale z tym musimy jeszcze poczekać.
Radni dokonali również zmiany statutu Zakładu Usług Komunalnych tak aby mógł on wykonywać prace remontowe na drogach gminnych oraz w innych obiektach i miejscach na terenie Gminy.
Przyjęto również przyjęcia program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Nowy Wiśnicz.
Z dniem 01.01.2016 zlikwidowany zostanie decyzją Rady podatek od posiadania psów.
Dotychczas był to podatek "martwy" nie zapewniający Gminie żadnych wpływów.
Wystarczy wspomnieć o tym że w budżecie na rok 2015 zaplanowano wpływy z tego tytułu w wysokości 100 zł.
Zachęcam nadal do głosowania w konkursie Podwórko Nivea w Połomiu Dużym.
Zbliżamy się do granicy 1000 głosów - obecnie jesteśmy na 312 miejscu.
Łąkta Górna znajduje się w pierwszej "dziesiątce" i zbliża się do 10000 głosów.
Głosujcie jeżeli możecie! Codziennie można oddać jeden głos.
Przypominam, że po oddaniu głosu na Wasz adres mailowy przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie. Dopiero po kliknięciu "linku aktywacyjnego" głos jest ważny.
http://www.nivea.pl/Porady/ext/pl-PL/podworko?confirm=vote&hash=88df437cd6a91ccad999494c2ab606bc
Sprawa ta budziła sporo kontrowersji wśród mieszkańców Kopalin i Starego Wiśnicza mieszkających obok zakładu Igloo oraz wzdłuż drogi gminnej prowadzącej w jego kierunku, dlatego radni chcieli najpierw wysłuchać argumentów każdej ze stron. Odbyło się szereg spotkań z mieszkańcami, na których obecni byli Pani Burmistrz, radni, sąsiedzi, mieszkańcy Kopalin oraz przedsiębiorcy wnioskujący o przekształcenie tej działki na cele komercyjne.
Na działce tej ma powstać najnowocześniejszy w Europie zakład produkujący układy elektroniczne oraz oprawy oświetleniowe w technologii LED.
Radni przyjęli jednogłośnie uchwałę zmieniającą punktowo plan zagospodarowania przestrzennego.
Właściciel firmy Igloo, Pan Władysław Włodarczyk, zobowiązał się do podjęcia działań mających na celu przerejestrowanie działalności firmy Igloo w ten sposób aby część z podatku PIT, który odprowadza, która dotychczas nie zasilała konta Gminy Nowy Wiśnicz wpływała do kasy naszej Gminy gdzie zakład ten prowadzi działalność.
Właściciele firmy Igloo oraz Miloo Electronics zobowiązali się również do partycypowania w kosztach kompleksowego remontu drogi na długości ok. 500 metrów biegnącej w kierunku południowym, który ma być wykonany po zakończeniu inwestycji.
Po przyjęciu uchwały został podpisany list intencyjny potwierdzający wspomniane ustalenia, zawierający również zapewnienie o zastosowaniu preferencji dla mieszkańców Gminy Nowy Wiśnicz w zatrudnieniu do nowo powstałego zakładu.
Pani Burmistrz zapewniła również mieszkańców Kopalin i Starego Wiśnicza o woli przyspieszenia prac nad budową chodnika wzdłuż drogi gminnej biegnącej od drogi wojewódzkiej w kierunku zakładu firmy Igloo.
Myślę, że z czasem również Ci nieliczni mieszkańcy, którzy są niezadowoleni z podjętej decyzji przekonają się co do jej słuszności.
Podczas tej sesji zmieniono również uchwałę budżetową, wprowadzając dodatkowe środki na utrzymanie dróg gminnych. Pozwoli nam to zakupić dodatkowo kilka dodatkowych remonterów do naprawy dróg asfaltowych oraz kilku samochodów kamienia do naprawy dróg nie pokrytych asfaltem.
Większe i głębsze dziury w drogach asfaltowych mają być naprawiane masą asfaltową przez firmę zewnętrzną po uprzednim ich przygotowaniu poprzez wycięcie krawędzi oraz oczyszczenie.
Pieniądze te nie zapewnią nam oczywiście możliwości kompleksowej naprawy dróg ale na pewno uda się zrobić więcej niż przed sesją.
40 000 złotych zostało przeznaczonych na zakup używanej minikoparki dla ZUK.
Obecnie w posiadaniu tej jednostki jest jedynie koparka marki "Ostrówek" mająca czasy świetności dawno za sobą.
Zakup tej minikoparki pozwoli na wykonanie wielu prac przy drogach gminnych oraz na sprawne i estetyczne usuwanie awarii sieci wodociągowej.
Chciało by się zakupić nowy sprzęt ale z tym musimy jeszcze poczekać.
Radni dokonali również zmiany statutu Zakładu Usług Komunalnych tak aby mógł on wykonywać prace remontowe na drogach gminnych oraz w innych obiektach i miejscach na terenie Gminy.
Przyjęto również przyjęcia program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Nowy Wiśnicz.
Z dniem 01.01.2016 zlikwidowany zostanie decyzją Rady podatek od posiadania psów.
Dotychczas był to podatek "martwy" nie zapewniający Gminie żadnych wpływów.
Wystarczy wspomnieć o tym że w budżecie na rok 2015 zaplanowano wpływy z tego tytułu w wysokości 100 zł.
Zachęcam nadal do głosowania w konkursie Podwórko Nivea w Połomiu Dużym.
Zbliżamy się do granicy 1000 głosów - obecnie jesteśmy na 312 miejscu.
Łąkta Górna znajduje się w pierwszej "dziesiątce" i zbliża się do 10000 głosów.
Głosujcie jeżeli możecie! Codziennie można oddać jeden głos.
Przypominam, że po oddaniu głosu na Wasz adres mailowy przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie. Dopiero po kliknięciu "linku aktywacyjnego" głos jest ważny.
http://www.nivea.pl/Porady/ext/pl-PL/podworko?confirm=vote&hash=88df437cd6a91ccad999494c2ab606bc
dobry pomysł z tą minikoparką, zacznijcie do udrożniania rowów w całej gminie bo stan ich jest katastrofalny i tylko pogłębia marny stan dróg, inaczej bez sensu je nawet naprawiać, jezdnia musi być osuszana
OdpowiedzUsuńPrzegrała wybory i prosto ze skargą do .. może dało by się unieważnić. Wybory odbyły się zgodnie z prawem ! Osoby nie zameldowane obudziły się w trakcie zebrania, gdy dość było czasu aby się tą kwestią zainteresować.
OdpowiedzUsuńŚrodek tygodnia to pora niewłaściwa . Młodzi rozumni wykształceni raczej po za, a liczni dziadkowie łatwowierni, niewiele rozumiejący, z lat przyzwyczajeni, powiązani więzami krwi czy imprezkami w Kole . nie widzący innych rozwiniętych wsi , decydują o losach własnej doprowadzając o mały włos do marazmu.
OdpowiedzUsuńCiężko łączyć jest dwie funkcje i Radnego i Sołtysa. Ale nie przesadzajcie ,tak było od lat i nikomu nie przeszkadzało,teraz nagle przeszkadza ? Nowa Pani Sołtys Olchawy nie jest sama ! ma 8 członków Rady do pomocy ! a do zadań członków Rady Sołeckiej należy : współpraca z Sołtysem, współudział w prowadzeniu i załatwianiu spraw sołectwa, proponowanie i prowadzenie różnych działań społecznych użytecznych dla mieszkańców, organizowanie posiedzeń Rady i zapraszanie na nie Radnych Miasta i Powiatu, udzielanie pomocy poprzez współudział w opracowywaniu projektów i ich realizację, służenie pomocą i radą w rozwiązywaniu trudnych problemów sołectwa, mobilizowanie mieszkańców do podejmowania inicjatyw lokalnych i ich realizacji, wykonywanie zadań powierzonych przez Sołtysa, informowanie mieszkańców o sprawach ważnych, inicjowanie i koordynowanie pracami służącymi polepszeniu warunków życia mieszkańców sołectwa, sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Sołeckiej i przekazywanie ich Radzie Miasta, Burmistrzowi oraz mieszkańcom na zebraniu wiejskim. Nadzór nad pracami Rady Sołeckiej sprawuje Rada Miasta. Nie jest sama ma pomocników. Będzie dobrze.
OdpowiedzUsuńoczywiście że głosować mogą tylko ci obecni na liście ( a nie wszyscy jacyś ,, stali mieszkańcy ") czyli zameldowani bo tylko tacy się na liście znajdują.Tak samo jest przy wyborach burmistrzów wójtów itd. by zachować porządek. Bo jakże określić kto jest stałym mieszkańcem. Ten kto mieszka od miesiąca, roku, pięciu , dwudziestu czy nieprzerwanie od urodzenia. Ten co przyjeżdża do domu co weekend, co dwa co miesiąc czy może codziennie.Gdzie są takie przepisy w prawie które jasno określały by kogo można już zaliczyć do stałego mieszkańca a kogo jeszcze nie można i od kiedy, już od tego roku a może dopiero od przyszłego jak spełni wszystkie warunki. Tylko no właśnie - jakie warunki dokładnie ? Wybory w Olchawie odbyły się zgodnie z prawem.
OdpowiedzUsuńWieeeelu przeciwników poprzedniczki nie było obecnych, część nie mogła przyjść ze względu na nie za dobrze ustaloną porę ( środek tygodnia) a mimo tego ponad połowa z tych co byli pokazała że też nie chce dalej takich rządów. I co tu na siłę z ludźmi walczyć że dalej mam być bo ja tak chcę! A niech że w końcu za rządzenie wezmą się ludzie młodzi, obeznani, wykształceni.
OdpowiedzUsuńW Olchawie wrze. Była sołtys ( i jej "GURU") nie może pogodzić się z przegraną i zbiera podpisy aby unieważnić wybory (tylko pytanie na jakiej podstawie gdyż wszystko odbyło się według litery prawa) Śmiechu warte Pani Wójcik. Myśli Pani, że gdyby wybory odbyły się raz jeszcze to Pani wygra????? :) Niech do Pani w końcu dotrze ze tak zadecydowali mieszkańcy. Nawet gdyby Pani wymyśliła kolejnych tysiąc kłamstw, które Pani rozpowiada i kolejnych tysiąc intryg to się Pani nie uda. Odeszła by Pani w końcu z honorem i zajęła się w końcu czymś pożytecznym. O przepraszam Pani chyba nie zna znaczenia tych słów.
OdpowiedzUsuńMnie ciekawi kto te podpisy składa.Chyba ci co mieli gruszeczki na wierzbie po naobiecywane i liczą naiwnie na realizację , nikt poważnie myślący pod tym by się nie podpisał. Wieś nie mogła się doczekać zmiany .
OdpowiedzUsuńNa wiśniczaninie pokazał się artykuł o nowym sekretarzu - jak na tę stronę nawet niezły. Ale nasz Gall Anonim o paru rzeczach zapomniał. Zapomniał, że panią, która " zajmuje się poborem opłaty śmieciowej" ktoś kiedyś zrobił kierownikiem wydziału, że ktoś kiedyś doprowadził do wymiany pokoleniowej, pokojowej i Bóg wie jakiej jeszcze i teraz rzeczywiście problematyczne jest sklecenie "jakiej takiej komisji rekrutacyjnej", że w sytuacji moralnej naszego samorządu, “postawa kandydata” jest cechą bardzo istotną - bo mieszkańcy dość mają afer, prokuratorów, artykułów w Krakowskiej, zaprzyjaźnionych firm, fałszu i mściwości.
OdpowiedzUsuńJak na kogoś kto nie zna słów robić coś pożytecznego to sporo się w tej wsi zmieniło na lepsze za jej sprawą(droga, chodnik, kanalizacja, przedszkole itd.)
OdpowiedzUsuńTo samo można powiedzieć o zwolennikach poprzedniczki... Pora była beznadziejna!
OdpowiedzUsuńO przepraszam! Chodnik w Olchawie nie jest zasługą Pani Wójcikowej. Podziękowania należą się Radnym Powiatowym. A drogi to które konkretnie ta Pani zrobiła??? Bo chyba nie do Pani Wronowej????? Jak na 12(??!) lat bycia sołtysem to bardzo mało. Natomiast niewątpliwie jedną z największych zasług tej Pani jest zadłużenie, które będziemy spłacać do roku 2021 oraz działania na szkodę parafii !!!! A to chyba nie powód do dumy prawda?
OdpowiedzUsuńDla uściślenia w wiśniami urzędzie nie ma kierowników wydziału, tylko naczelnicy, a wspomniana pani jest kierownikiem referatu.
OdpowiedzUsuńNie sprawdziło się prorokowanie na obiektywnym, że: "Taborowi spada poparcie" , ponieważ Pan Tabor ponownie został sołtysem i to nie przez przypadek. Tak wybrali mieszkańcy panie redaktorze.
OdpowiedzUsuń"Decyzja o złożeniu przez nią wypowiedzenia musiała być dla niej bardzo trudna gdyż pomoc społeczna była Jej powołaniem i pasją".
OdpowiedzUsuńNIEPRAWDA GALU ANONIMIE!!!!
PANI MARIA WOLAŁBY BYĆ SEKRETARZEM, ALE PRZYJĘTO KIEDYŚ KONTROLERA Z RIO, A TERAZ CÓŻ ....
No cóż. Kilka lat temu w wyborach sołeckich w Olchawie głosowali tzw. letnicy, Zadni tam stali mieszkańcy, ale Pani Halinie było to na rękę, i nie podnosiła rabanu, bo przecież oddali głos na nią.
OdpowiedzUsuńA wypowiedzenie kierowniczki ucieszyło pracownice MOPSU już zbierają na msze.
OdpowiedzUsuńTak, Pani Maria była pierwszą osobą w Urzędzie z wyższym wykształceniem! Skończyła prawo administracyjne. Więc opieka na pewno nie była szczytem jej marzeń. Ktoś ją tam wepchnął, by nie mądrzejsza od ....
OdpowiedzUsuńPowołanie i pasja, oj anonimie, anonimie chyba szewska pasja.
A nie "spadek" przypadkiem był powodem tej decyzji?
Zastanawiam się tylko czemu tak późno?
MOPS - Jak nazwa wskazuje jest to instytucja pomocowa i na stanowisku kierowniczym powinna być osoba z takim wykształceniem, która czuje temat, dla przykładu podopiecznym: pomoc i dobra współpraca w relacji kierownik- pracownik.
OdpowiedzUsuńA po jaką cholerę panie kierownik MOPS napisała przyczynę wypowiedzenia ?? przecież pracownik nie musi się tłumaczyć że odchodzi. Śmiechu warte...
OdpowiedzUsuńGratulacje dla Pani Burmistrz. Piękne otoczenie, wokół stadionu w Królówce, Lamy solarne, porządek koło byłej Lecznicy, czysto w rowach do samej Muchówki. Budynek Gminy w środku lśni. Kobieta to kobieta. Delikatnie poprawiane drogi. W tak krótkim czasie i trudnych czasach da się coś robić. A nie obiecywać... Wierzę że za 2 lata będzie wszystko śmigać jak w szwajcarskim zegarku. Brawo!
OdpowiedzUsuńSołectwo w obecnym roku pracowało tak prężnie że aż wnioski złożono. a jeżeli ktoś miał obiecane naiwnie wierzył i głosował to warto podać o co wpłynęły jako pierwsze najpilniejsze potrzeby na ten rok - 10 tyś już zabezpieczone umową z tamtego roku na wykonanie prac na drodze do ...pewnego domu. Asfaltowanie drogi .. też do tegoż samego domu. I budowa dróg do pól rolnych dla... też tego samego domu,tyle.
OdpowiedzUsuńjeszcze o oświetlenie drogi betonowej transportu rolniczego.Ale jak to są najpilniejsze potrzeby to poprzedniczka nie widziała chyba nigdy swojej wsi. Domy na Działach mają drugą drogę asfaltową oświetloną. A proszę wejść w nocy w inne drogi w tą koło tzw. plebanii czy tą dalej następną. Jedyne światło na drodze powiatowej a dalej ? kilka set metrów do góry egipskie ciemności, ani jednej lampy i potykanie się po kamieniach.
OdpowiedzUsuńto prawda, nawet posprzątane koło szkoły i piekarni,od razu widać. Trzymam kciuki
OdpowiedzUsuńW związki z głosami mieszkańców, którzy z rożnych przyczyn nie mogą przyjść na dyżur, udostępniam dla zainteresowanych mój adres e-mail: mkorta77@gmail.com
OdpowiedzUsuńProszę o udostępnienie na stronie Urzędu MiG statutów poszczególnych sołectw.A może to są jakieś tajne dokumenty?
OdpowiedzUsuńKiedy na stronie UM pojawi się protokół z VII sesji - tak to długo trwa.
OdpowiedzUsuńA Panie przewodniczący proszę więcej uwagi zwracać na podpisywane pisma a już te dotyczące zwoływania Sesji to szczególnie. Ten pkt. 7 w zawiadomieniu o VIII Sesji jest co najmniej śmieszny ale i tragiczny. Gdzie tu mowa o sprawozdaniu z planu pracy komisji za III i IV kwartał 2015? Chyba ,że Komisja ma prorocze plany.